Reizen met baby

Wij zijn van plan eind maart drie weken naar zuid afrika te gaan met ons zoontje van dan 9 maanden. We willen een auto huren en vliegen op kaapstad. Dan willen we daar in de buurtje een rondje doen (garden route, iig naar addo elephant park). We zoeken tips voor babyvriendelijke accomodaties. Voor ons is het dan met name van belang dat je lekker kunt eten bij het hotel omdat ons zoontje daar savonds in bed ligt en we dus niet weg kunnen. Daarnaast een ruime kamer ivm babybedje.

Alle tips zijn welkom! We moeten alles nog regelen dus horen graag als iemand een tip heeft:)

Hoi,

Wij sliepen in Kaapstad in het 5 Camp Street Guesthouse. We hadden een heel appartement voor onszelf! Je zou dan zelf kunnen koken. Maar ik weet niet of dat wilt :slight_smile:

Groetjes

Misschien weet je het al, maar even een belangrijke tip voor als je met een kind reist: je hebt sinds juni 2015 een geboorteakte nodig van je kind om Zuid Afrika binnen te komen. Ze zijn hier heel streng in. We hebben namelijk 3 dagen vast gezeten op het vliegveld… Dus vergeet die niet aan te vragen bij de gemeente in het Engels.
Ik heb niet veel tips qua accomodatie, want we camperen altijd.
Veel plezier!
Groetjes, Susanne

De tip ivm de geboorteakte heb ik ook pas vorige week op de reismarkt in Brugge gehoord. Dat geldt trouwens voor alle ‘kinderen’ jonger dan 18. Voor ons dus ook voor onze 17-jarige zoon. Ik mag er niet aan denken dat onze reis daardoor met 3 dagen vertraging zou beginnnen …

Op bepaalde boekingssites kun je ook als zoekcritrium ‘kindvriendelijk’ invoeren. Of je huurt lekker een huis / ruim appartement ipv hotel. Heb je lekker de ruimte en wordt toch vaak dagelijks schoon grmaakt, afwas gedaan etc.
Denk aan www.sleeping-out.co.za of www.safarinow.com

Alvast heel veel plezier,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Kijk ook goed naar wel / niet malariagebied. Kan me voorstellen dat je voor jezelf het risico misschien wel wilt lopen (of aan de Malarone gaat) maar voor zo’n kleine vind ik dat toch altijd wel een dingetje. Bereid je daar in elk geval ook goed op voor. Je kunt nog in gebieden komen waar het (einde van de) regentijd is. En bij vocht en warmte gedijen de muggen over het algemeen goed.

Alvast veel reisplezier,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience