Met kerst en oud & nieuw in Suriname, tips!?

Hallo,

14 december ga ik voor het eerst naar Suriname en verblijf daar dan 3 weken. Dat betekent dat ik met kerst en oud&nieuw in dit geweldige land ben. Wie heeft er tips om mijn vakantie zeker te doen slagen? Wat moet ik absoluut gezien hebben? En wat is het niet waard om een bezoekje aan te brengen? En … waar kan ik het beste kerst doorbrengen? Kortom: alle info is welkom, want we kennen Suriname nog helemaal niet! We verblijven overigens een week in het Eco hotel in Paramaribo en hebben daarna 2 weken een huis gehuurd in Paramaribo.

Met oud en nieuw overdag in de domineestraat (centrum), een groot feest daar! 's avonds is het pas weer wat na een uur, ergens in de kroeg/ discotheek.

Ohw leuk! En vanaf hoe laat is het groot feest ??? Kijk, dit MOET ik natuurlijk weten he :slight_smile:

Twee jaar geleden was het oudjaarsdag vanaf 12:00 (middag) ongeveer. Maar gewoon in het hotel informeren, dan weten ze het precies te melden!

Nog een tip, neem wel een mondkapje (theedoek voor je mond) mee tegen de vuurwerkdampen!

Wow dat belooft wat dan dat je een theedoek nodig hebt :slight_smile: Ik heb idd gelezen dat je rond 12:00 uur in de stad moet zijn voor veel vuurwerk en dan zang en dans.Ik ben benieuwd!

Hoi Chotje,

De stad is erg druk en gezellig met oud en nieuw. En er wordt ontzettend veel vuurwerk afgestoken, niet te vergelijken met Nederland. Ook ander soort vuurwerk is hier toegestaan.
Ook leuk is om naar bijvoorbeeld feestjes te gaan op die dag, alleen zul je daar kaarten voor moeten kopen van te voren. Feesten zoals Dolfijn, The Shack zijn gezellig. Dolfijn is een sportvereniging en ligt achter Residence Inn. The Shack vind je in Zuid Paramaribo in de Johannes Mungrastraat. By the way de stad is altijd heel mooi verlicht, iedereen hangt lichtjes op. Heel gezellig dus.
Groetjes Esther

Tips over Suriname nodig? ( Klik hier)

:dag: " HET VAT IS
THE PLACE TO BE!

LET OP : DE TAXI IS VOOR DEZE DAG WEL MOEILIJK TE VINDEN MAAK VOORAF AFSPRAKEN.

Ik ben vanmorgen geland vanuit warm Suriname, wat is het hier KOUUDDD!!! We hebben het echt te gek gehad en vooral oud&Nieuw was echt een belevenis. We zijn bij Het Vat geweest in de avond en in de middag midden in het centrum. Ongelofelijk wat ze daar aan vuurwerk afsteken, miljoenenklappers aan elkaar gelegd, in bomen gehangen, in rondjes door de stad en in 1x afsteken … pffiieehh!!! Maar wat een spektakel zeg, geweldig om eens mee te maken. We hebben erg veel gezien en gedaan en een groot deel van Suriname gezien dus we hebben er echt een goed beeld bij gekregen. Wel erg jammer van de tekentijd bij de Brownsberg … brrr als ik er nog aan denk, we hebben heel wat teken van ons lichaam afgehaald :frowning: Dat was echt even een domper. Maar we hebben de vakantie afgesloten met een dagje White Beach, echt een aanrader! Ik kan terugkijken op een geweldige vakantie naar een prachtig land :slight_smile: