In januari 2015 zouden we vanuit Kaapstad met Jeep voor 4 maand door Afrika reizen. Routing zou zijn Zuid Afrika Namibië Botswana
Zimbabwe Zambia Malawi Mozambique Kenia Tanzania Burundi Rwanda Uganda en Zuid Ethiopie. Sommige landen kunnen we nog skippen. Mijn vraag is welke landen we zeker visa op voorhand moeten aanvragen en ook waar er bepaalde plaatsen zijn waar overlanders bij mekaar komen om rust en reparaties te doen.
Voor Kenia kan je bij de grens een visum aanschaffen. Dit hoef je niet van te voren te regelen. Ook in Tanzania kan dat. Ze willen wel in USD betaald worden en geven je ter plaatse een megaslechte wisselkoers, dus beter om zelf USD mee te nemen of ergens lokaal algewisseld te hebben.
Mocht je verder nog vragen over Kenia hebben, schroom niet me te contacteren. Ik woon in Ukunda aan de zuidkust met Keniaanse man en dochtertje. Ook altijd welkom voor een drankje hier natuurlijk!
Het visum voor Ethiopië moet je in ieder geval van tevoren via Brussel aanvragen, dat valt in Afrika niet te doen. En ook voor Mozambique, Burundi en Rwanda is het beter om de visa al van tevoren te hebben.