we zitten er aan te denken om in september of anders volgend voorjaar met de auto door portugal ta gaan toeren. We willen dat met onze eigen auto doen, gewoon lekker rustig door fr en sp en dan boven in beginnen. Dan via Porto in de richting van Lissabon. Misschien dan nog verder maar dat ligt een beetje aan de tijd die we nog hebben. We gaan ons niet zitten haasten.
Heeft iemand enig idee wat een degelijk maar niet al te luxe b&b’tje of hotelletje of iets dergelijks kost per nacht (2pax).
En hoe zit het qua benzine prijzen, eten en drinken en dergelijken??? Of te wel hoeveel zal het ongeveer kosten om 2 weken te (over)leven in Portugal (we gaan ook naar porto en lissanbon, zal wel iets duurder zijn neem ik aan)???
Ik hoor het graag. Ook als iemand nog leuke tips/suggesties heeft!
Wij verhuren kamers obv bed and breakfast in midden Portugal (www.retironorio.tk). Prijs vanaf 35 euro voor 2 personen (17,50 per persoon). Een dagmenuutje heb je soms al voor 5 euro; voor-, hoofd- en nagerecht inclusief drankje en koffie. Koffie kost gemiddeld 60 cent, een tapbiertje 90 cent.
Veel plezier met het plannen van de vakantie en misschien tot ziens!
Vorige zomer heb ik een autorondreis van een week gedaan van Lissabon naar Lissabon en het is een super mooie omgeving met prachtige steden en landschappen. Ik was positief verbaasd. Wij hebben overnacht in pousada’s, de wat luxere hotels in prachtige oude panden (kastelen/pachtershuizen)…vond het super. Mensen zijn vriendelijk.
Vooral de volgende plaatsen vind ik dat je gezien moet hebben: Obidos, Coimbra, Evora, Tomar & Lissabon natuurlijk. De benzine is toch zeker 20 tot 25 cent goedkoper als in Nederland. En als je een beetje in de kleine plaatsje kijkt en niet de toeristencentra op zoekt, kun je voor een schappelijke prijs heerlijk eten. Vergeet de Migas, want dat is niet echt smakelijk…
Mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het graag.
he jeroen,
wij zitten in midden portugal met een kleine boerencamping annex bed & breakfast, we verhuren tenten met alles erin vanaf 17,50 per dag en kamers voor 30 euro per dag. Iedere dag wordt er heerlijk gekookt voor gasten, je kunt je inschrijven om mee te eten. Alles is mogelijk, ontbijt, lunch, hapjes, diner, drankjes. Ook is er een beekje, een uitgebreide bibliotheek, spelletjes, info over uitstapjes, excursies. We zitten op een uur rijden vanaf prachtige culturele hoogtepunten in portugal! Kijk anders eens op onze site www.quintadafonte.nl
mocht je vragen hebben dan kun je me altijd mailen op [EMAIL=“l.schieving@hetnet.nl”]l.schieving@hetnet.nl
Groet, tot ziens wellicht, Liedewij