Backpacken ervaring? of auto huren?

Wie heeft er ervaring met backpacken in Portugal in de zomer? Is het duur? Is het makkelijk te regelen en wat korst een overnachting in een 2 persoonskamer? We hebben heel wat ervaring met backpacken in Azie, maar in Europa niks. Tips zijn meer dan welkom!Gr !

Dagdag

Volgens mij hoeft backpacken in Portugal niet erg duur te zijn. Wat een overnachting zal kosten hangt uiteraard af van jullie wensen. Het leven is zeer zeker goedkoper dan in de benelux. Aangezien ook in Portugal internet goed is ingeburgerd moet je genoeg lokaties kunnen vinden voor een goede prijs en is het ook makkelijk te regelen. Zeer zeker in de meer toeristische gebieden. Trek je meer de achterlanden in dan kan het wel eens gebeuren dat er niet of nauwelijk engels gesproken wordt…een leuke uitdaging maar aangezien de mensen in het algemeen zeer behulpzaam zijn moet dat wel goed komen.

Groetjes en als er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Hoi,

Vorig jaar stond ik voor dezelfde keuze. Doordat mijn man niet zo’n fan is van backpacken hadden we besloten om een auto te huren. En daar hebben we absoluut geen spijt van gehad!!
Als je een auto ruim van te voren reserveert hoeft het niet duur te zijn (we betaalden 200 euro voor 8 dagen midden in het hoogseizoen). In Lissabon heb je geen auto nodig, dus hadden we hem voor die tijd ingeleverd.
Het grootste voordeel vond ik dat we echt overal konden komen, met name van die leuke stranden en kleine dorpjes in the middle of nowhere.
Wat grotere plaatsen kun je makkelijk met een bus bezoeken, dat lijkt me geen probleem. De kosten hiervan weet ik niet.

Overnachten kostte in de Algarve 55 euro voor 2 personen. In Lissabon betaalde we 25 euro voor 2 personen. Dit hadden we op voorhand geboekt.

De kosten van het eten viel ons mee. Een diner kostte rond de 8 a 10 euro voor een hoofdmaaltijd. Broodjes voor de lunch waren rond de 3 a 4 euro.
Excursies zoals een boottocht naar dolfijnen zoeken kostte 35 euro incl. een video van de boottocht. Voor een kayaktocht betaalden we 30 euro.

Veel plezier!