Met gewone auto naar Montenegro

Hallo allemaal,

Aanstaande zomervakantie gaan wij met zijn 2tjes met de auto en tent door Montenegro reizen.
Ik ben erg benieuwd hoe de staat is van de achteraf gelegen wegen en gravel roads.
Zijn deze goed te berijden met de gewone auto?
We zijn al regelmatig in IJsland en Noorwegen geweest met de gewone auto en daar zijn de gravel roads met af en toe wat gaten in de weg, goed te doen met de gewone auto.
Is dit in Montenegro ook zo?

Het gaat ons dan met name om de wegen die in de richting van bergmeren gaan, zoals bijvoorbeeld het Kapetanovo Jeziro vlakbij Niksic en Pesica jezero in Biogradska NP en wat andere onbekende meren vlakbij Durmitor NP.

Alvast bedankt!

Aanstaande zaterdag is het dan zover.
We vertrekken naar Montenegro!
We brengen ook nog een bezoekje aan Kroatie en Bosnië - Herzegovina.

Nu lees ik op www.montenegroreizen.nl dat je je verblijf bij de politie in Montenegro moet aanmelden.
Als je op campings gaat staan, wordt dit dan door de campingeigenaar voor je gedaan, of hoe gaat dit in zijn werk?

Alvast bedankt!

Hi Neno,

Ik hoop dat deze reactie je nog op tijd bereikt. De wegen in Bosnië en Montenegro zijn soms wat behelpen, maar wij hebben het met een redelijk sportief afgestelde auto prima gered. Soms ben je verplicht wat rustiger aan te rijden, maar dit wordt vaak gecompenseerd door de prachtige omgeving waarin je je dan begeeft.

Ik heb bij ons verblijf geen enkele keer iets hoeven melden bij de politie, maar dit kan natuurlijk onwetendheid van onze kant zijn geweest. Het heeft echter nooit problemen opgeleverd.

Mocht je nog een mooie route willen, raad ik je aan om van Sarajevo naar Kotor te rijden, dit is een prachtige route.

Veel plezier!

• Updated - - -

Sorry, zie nu dat dit in 2013 was, dus dat is een beetje laat