Hallo,
Nadat ik de laatste jaren mijn vakanties steeds heb doorgebracht in Kroatië, zou ik dit jaar eens naar Montenegro willen gaan. Dit land is mij echter minder bekend, vandaar deze oproep (want ik heb natuurlijk een heel aantal vragen).
- Is er iemand die via een reisbureau al een rondreis doorheen Montenegro heeft gemaakt? Zo ja, welk? De meeste reizen beperken zich tot de kust. Bedoeling is dat ik tijdens de reis zoveel mogelijk dingen kan bezoeken. En niet enkel de kuststreek.
- Is het aan te raden om vanuit België met de auto te gaan? 'k Zou een 2-tal weken willen uittrekken, maar 'k vrees dat de verplaatsing heel wat tijd in beslag gaat nemen. Heeft iemand deze reis al ondernomen met de auto? Wat zijn de voor- en nadelen? En hoeveel tijd trek ik uit voor deze verplaatsing? En hoeveel tijd trek ik uit voor het land zelf? Ik dacht een 8-tal dagen. Is dit voldoende??
- Vermits ik Kroatisch aan’t leren ben, zou ik het leuk vinden om zoveel mogelijk bij particulieren te overnachten. Is het aanbod in Montenegro even groot als in Kroatië? Of kan ik beter alles op voorhand boeken? Zeker in het noorden + oosten van Montenegro. Kust zal geen probleem zijn, veronderstel ik. Heeft er iemand leuke adressen?
- Ik ben niet zozeer op zoek naar de bezienswaardigheden (die vind ik wel terug in een reisgids), maar ik hoor het wel graag als jullie nog wat leuke tips hebben - die niet in de reisgids voorkomen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes :dag: