Met ethiopian Airlines naar Malawi, tussenstop van 2 uur op nairobi

Heeft iemand ervaring met vliegen met Ethiopian Airlines? Lijkt een betrouwbare luchtvaartmaatschappij? Is vliegen met deze “goedkope” maatschappij een aanrader. Prijstechnisch erg gunstig.
Alternatief is een KLM-vlucht van Brussel naar Malawi met een tussenstop van 2 uur op Nairobi. Is dit voldoende tijd om zelf en koffers op tijd in het volgende vliegtuig te krijgen? Ik hoor dat afhandeling erg langzaam kan gaan op Afrikaanse luchthavens. Geen probleem, mits ik m’n aansluiting haal. Wie heeft hier ervaring mee?

Elma vd Bemd

Ik ben zelf enkele malen heen en weer gevlogen van Mombasa (Kenia) naar Brussel met een tussenstop van enkele uren op Adis Abbeba met Ethiopian Airlines en ben redelijk fan geworden van Ethiopian Airlines! De service is zeer goed, het eten lekker, (fris) drankjes inbegrepen (alcohol weet ik niet want drink ik nooit tijdens het vliegen). Laatste keer dat ik met hen gevlogen heb is augustus 2013 geweest, maar er vanuitgaand dat er nog niet veel veranderd is, zeker een aanrader!

Wat betreft een overstap op Nairobi. Mijn moeder en broertje zijn vorige maand naar Mombasa gevlogen via Nairobi en moesten daar in iets meer dan 2 uur hun visum aanvragen, door de ebolacheck, koffers halen en opnieuw inchecken voor Mombasa. Dit was prima te doen en zij zijn beiden geen ervaren reizigers, was zelfs de eerste keer vliegen. Misschien dat voor Malawi zelfs de koffer wel doorgelabeld zal worden?

Succes!

Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Als Kenia niet de eindbestemming is, worden de koffers doorgelabeld! (dat ging bij mij zo toen ik van Tanzania naar Nairobi vloog en dan door naar Amsterdam)

Ethiopian airlines is een prima vliegmaatschappij. Enige nadeel is vaak een lange tussenstop. Maar 2 uur valt niet tegen. Omdat je internationaal verder vliegt, naar Malawi worden de koffers doorgelabeld. Ook kan je in dezelfde vertrekhal blijven in Nairobi en heb je dus genoeg tijd voor de overstap.

‘‘De vliegreis was erg lang maar goed te doen mede doordat de service van Ethiopian super is. Heel lekker eten, genoeg drinken en zelfs maandverband in het toilet. Dat zie je niet bij de andere luchtvaartmaatschapijen waarmee ik tot nu toe vloog. We hebben gehopt van Brussel naar Parijs, van Parijs naar Adis Abeba waar we drie uur tussenstop hadden. Addis is een grote luchthaven , netjes en veel winkeltjes.’’

Prima.
Voor 25 juni as. weer geboekt , so don’t worry.
Als je evt. je aansluiting zou missen : ze zetten je op de volgende :slight_smile:
Maar meestal zijn ze op tijd.
Mijn zoon vliegt een aanta keer per jaar op LLW. Nog geen problemen gehad.

1 like

De reis IN Kenya was super ! Maar erheen geraken en weer terug ?!!
NOOIT meer met Kenya airways, dat is duidelijk !
Dan liever wat langer er over doen met Ethiopian en niet al die tussentijdse stress en wachten en hopen en herboeken bij allerlei balies !!

READ

Wij hebben 1 keer met Ethiopian gevlogen en wij vonden het heel goed!
Overstap in Addis was zeker goed te doen,
het is er ook nog betaalbaar om iets te eten of te drinken
en wij betaalden gewoon met euro en wisselgeld ook in euro, wat in Londen al niet kan!
Als de prijs goed is zou ik het zeker terug doen.

1 like