Met de trein naar Berlijn.. verschillende opstappunten.

Ik ben van plan om van 4 tot 7 november naar Berlijn te gaan met de trein.
Nu ben ik een tijdje geleden al eens met de Thalys naar Parijs geweest en daarbij viel me op dat er op mijn eerste kaartje “Tilburg - Roosendaal” stond en niet “Geldig vanaf elk station in Nederland”.
Nu is het misschien zo dat als ik naar Berlijn ga ik reis met iemand van een andere woonplaats dus dan zou het wel handig zijn als zo’n kaartje wel gewoon geldig is vanaf ieder station in Nederland.
Je zou zeggen dan koop je toch een kaartje vanaf een opstappunt van die Internationale trein? Maar of ik nu boek vanaf Tilburg of Deventer/Venlo (opstappunt ICE) dat scheelt maar €3 euro waarvoor ik natuurlijk niet een gewoon enkeltje heb.

Nu ben ik wel aan het googlen geweest en ik lees bijna overal dat je bij de treinreizen naar Berlijn en Parijs wel zo’n kaartje zou krijgen vanaf ieder station in Nederland. Maar uit ervaring weet ik dus dat dat voor Parijs niet zo is. Op de site van NS vind ik alleen maar dat je bij Eurostar wel zo’n kaartje krijgt maar bij de rest niet terwijl ik dus heb gelezen dat mensen bij de Thalys wel zo’n kaartje hebben gehad?!

Ik ga nog wel naar het station hier om het uit te vragen maar ik vraag me af of die het wel zeker weten eigenlijk omdat het op internet ook al zo onduidelijk staat.