Met de trein een reis door Europa maken in de zomer van 2009

hey,

ik heb ondertussen al met Sanne gemaild, maar voor andere geïnteresseerden:
kijk ook eens op treinreiswinkel voor inspiratie. Met name de Balkan Flexi Pass lijkt mij leuk: (http://www.treinreiswinkel.nl/europa/zuidoost_europa#paragraph6) Je kunt dan bijvoorbeeld goedkoop vliegen naar een van de Balkan landen en daar vervolgens met de pas rondreizen. Kroatië zit er helaas niet bij, maar daar zou je dan los een ticket voor moeten kopen of toch een Global pass moeten overwegen en dan treinen vanuit Nederland.
Veel concrete plannen heb ik nog niet, vooral veel ideeën:) Het liefst zou ik 3(/4) weken rondtrekken in (zuid-) oost Europa. Landen als Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Hongarije, Montenegro, Macedonië, Roemenië, Slowakije en Slovenië lijken mij erg interessant. Maar dat zijn er waarschijnlijk veel te veel om allemaal te bezoeken en dan ook nog een indruk van het land te krijgen!
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en plannen!

groetjes Marian

Persoonlijk heb ik wat meer de voorkeur voor wat noorderlijker gelegen landen dan die in aanmerking komen voor die Balkan Flexi Pass. Zoals Oostenrijk, Hongarije, Kroatie en wat omringende landen. Helaas zie ik daar zo snel geen combi kaart voor. Ik zag trouwens wel dat je groepskorting kan krijgen als je met 6 of meer gaat. Maar dan krijg je al snel een grote groep, hoewel het volgens mij niet zo moeilijk is om zoveel mensen te vinden, als ik hier zo op het forum kijk.
Zelf zat ik te denken aan een groepje van 4-6 personen. Waarbij het man/vrouw verhouding ongeveer gelijk is, dus bijv 2/2 of 3/3, 2/4 kan ook nog wel. Maar dat is maar even zien.

Edit: Ik heb nog even gekeken op treinwinkel en ff beetje nagedacht. Als je een kaart neemt van 22 dagen waarvan 10 flexi reisdagen. Dan kun je nog best veel landen / steden bezoeken. Als je 2/3 dagen per stad/land neemt, komt het nog wel aardig goed uit. 22/2 = 11 , dat kan dus net neit, maar 22/3=7/8. Dus als je beetje wisselt van ene stad 2 dagen en andere stad iets meer, dan moet dat goed uitkomen. Dan kun je voor 239 euro maar liefst in 31 landen terecht. Dus ben je wat vrijer in je landen keuze.

Wij (Marian (20), Sanne (21) en Menno (20)) hebben ondertussen al de nodige plannen gemaakt voor een interrail in de zomer. Zo zijn we van plan om ergens rond half juli te vertrekken, maar dit is nog niet helemaal zeker. Wij willen dan ongeveer 2-3 weken een interrail maken door oost-europa.
We hebben de volgende plaatsen uitgekozen om te bezoeken: Berlijn, Praag, Wenen, Budapest, krakau en warschau. Vanuit deze plaatsen willen we dan de nodige dagtripjes doen naar mooie plekken.

Om het evenwicht een beetje te behouden zoeken wij nog een jongen tussen de 20 en de 23, die ons groepje compleet komt maken. Dus heb je interesse om ons te komen vergezellen, neem dan met een van ons contact op. Dit kan via een prive bericht of voeg een van ons gewoon toe op msn. Mail/msn Menno: mgalama[at]gmail[dot]com, Sanne: sannepeters[at]gmail[dot]com.

Groeten,

Marian, Sanne en Menno

Hoi allemaal,

Ik denk er ook over om komende zomer met de trein door Europa te reizen en Oost-Europa komt voor mij zeker in aanmerking. Heb nog geen concrete plannen (en weet ook nog niet zeker of ik ga), maar kijk nu wat rond op internet enzo. Ik ben 21 jaar en studeer in Groningen.

groetjes Yfke (msn: [EMAIL=“yfkedamsma@hotmail.com”]yfkedamsma@hotmail.com)

Ik moet zeggen dat jullie trip er goed uit ziet! Ik zit er zelf ook aan te denken om te gaan interrailen, maar helaas kan ik pas in augustus. Ook wil ik iets verder naar het Oosten, aangezien ik in het voorjaar al naar Berlijn en Praag ga. Ook ben ik afgelopen jaar al 3 weken met een studiereis in Krakau geweest. Krakau vond ik trouwens een geweldige stad. Vooral in de zomer/voorjaar is het er geweldig. Aangenaamd temperatuurtje en er is zo veel te zien! Er zijn veel leuke kroegjes, vaak zijn het kelders.

Ik heb er in 2 verschillende hostels gezeten. De eerste was erg duur (draadloos internet, alleen 2 persoonskamers, standaard een tv ed.). Het lag op zo’n 15 min. lopen vanaf het centrum. Apart was trouwens wel dat het een voormalig Gestapo hoofdkwartier was in wo2.

Het 2e hostel waar ik in heb gezeten zat bijna midden in het centrum, op ongeveer 5 minutjes lopen vanaf het treinstation. Deze was ook een stuk goedkoper, maar echt een perfecte service. De medewerksters spraken vloeiend Engels. Vanuit daar kun je trips naar de zoutmijn (niet aan te raden) en natuurlijk Auswitsch en Birkenau boeken. Met name Birkenau is indrukwekkend. Check www.cityhostel.pl voor het hostel.

Ik zou zeggen, have fun! :smile:

Thanks voor de tips! Heb de site direct ff in mijn favorieten gezet. Waarom is die trip naar de zoutmijn niet aan te raden? Leek mij juist wel leuk om zoiets te gaan bekijken.

Beter laat dan nooit :wink:

Och die zoutmijn was opzich wel leuk om een keer geweest te zijn, maar ik zou het zelf niet gepland hebben. Dan vind ik het leuker om de tram naar een buitenwijk te pakken of ergens de natuur in te gaan (hoewel een mijn natuurlijk ook natuur is :redface:).

En als je niet zo heel lang in Krakow bent zijn er zat andere dingen te doen die niet zoveel tijd kosten!

Zijn jullie plannen trouwens al wat concreter?

Ok zal het onthouden. Kunnen we dan altijd nog kijken of er nog leukere dingen daar te doen zijn.

De plannen zijn nog niet veel concreter geworden. We zijn namelijk eerst nog opzoek naar 2 reisgenoten, omdat er ook weer eentje is afgehaakt. Dus dat eerst maar en dan de plannen maar concreter maken.