Met de Trein door Amerika 2011

Dit idee spookt al een tijdje door me hoofd.
En ben van plan om deze reis met de trein in 2011 te gaan doen.
Zijn er nog meer mensen met of zonder handicap, die graag mee willen?

Zelf ben ik 36, en ben een spontanne vrolijke meid met spier-reuma,

Je hoefd echt niet bang te zijn, dat je alleen maar moet helpen, ik vraag er wel om als ik je hulp nodig heb! :wink:

Zie je het nog steeds zitten om deze reis te maken met de trein door Amerika meld je aan

:dag: dutchyangel

Ik ben een man van 46 jaar uit het oosten van het land.
Bij mij spookt het ook al jaren door mijn hoofd om zo’n :wereld:reis te maken,
maar nooit echt de juiste reisgenoot(en) gevonden !

Ik heb al vele treinreis-dvd’s bekeken (die van de EO) en telkens word je daar weer door geprikkeld :hihi: en wie weet komt het er een keer van ??

Mijn voorkeur gaat wel uit naar USA en/of Canada

Groetjes, Gerard

:dag: Gerard.

wil zelf graag door Amerika met de trein, maar een stuk door Canada zal ook super zijn.

Groetjes Dutchyangel ( Isa)

Ik ben in 2011 ook van plan een treinrondje te maken, start San Francisco via Fresno naar Los Angelos is wat ik in gedachten heb. Ik vind het jammer om grote afstanden te overbruggen, je bent dan zoveel aan het reizen en hebt in elke plaats maar kort tijd om echt iets te zien/voelen, vandaar mijn betrekkelijk korte rondje.

:dag:Isa,
Ik ga binnenkort een bliksembezoek brengen aan 3 steden in Texas
met 2 vrienden. Als ik het land weer uit mag lol2 
dan ga ik weer
sparen voor de volgende USA trip, liefst richting westkust en uiteraard
Het Yosemite National Park cheer

misschien kunnen we op de msn verder praten ?
Groetjes, Gerard

tiena.

Zelf ben ik aan het denken welk deel ik van Amerika zal pakken,

wil zelf ook niet uren reizen, wil ook wel wat zien van het land.

ben er nog niet hele maal uit.

Canada lijkt me ook wel wat, maar dat kan altijd nog wel een keer.

Mijn plannen zijn ook nog enkel plannen (ik ga in ieder geval, maar wanneer en waar staat nog niet helemaal vast). Ik zou het liefst in april/mei gaan, maar wil starten in San Francisco en de beste reisperiode daarvoor is in september vanwege de mist die in het voorjaar/tegen de zomer vaak over de stad hangt.

Mijn idee is aankomst San Francisco en vertrek Los Angelos, vanaf SFO langs het Yosemite Nat Park en vandaar naar de kust naar Ventura en vandaar langs de kust afzakken naar Los Angelos.

Ander idee is om me meer te concentreren op Los Angelos-Death Valley-Las Vegas evt San Diego, lijkt me ook leuk en voor de periode april/mei wat geschikter qua temperatuur.

Gerard welke steden ga je in Texas aandoen en ga je dan ook met de trein reizen? Ik ben benieuwd, sinds mijn laatste (en eerste) bezoek aan USA afgelopen april wil ik zeker meerdere stukken van USA gaan zien, dus ideetjes altijd welkom.

By the way ik ben 47 en kom uit t friese noorden. :dag:

Hoi tiena.

San Diego daar wil ik zo graag weer naar terug, is een erg mooie bijzondere stad.
en San francisco is ook zo mooi.
En los Angeles is ook super!
Ik kan me hier wel in vinden, erg leuke plannen heb je!

Maar ik ben dus op zoek naar een reisgenoot(en). die het leuk lijkt om met mij het avontuur aan te gaan, om met de trein door Amerika of een deel er van te reizen.

Gerard ik heb geen msn.

Hoi Tiena

Wij gaan eind september binnen 1 week even een drietal concerten bezoeken in San Antonio, Houston & Dallas (helaas met een oto) en dan direct weer terug naar Holland :mad:
Tja die andere 2 reisgenoten hebben geen dagen meer over :hihi:

Mijn andere Spanje/zonvakantie heb ik nog kunnen annuleren in april voordat de “aswolken” ter sprake kwamen, dus ik heb nog genoeg vakantiedagen over om volgend jaar een paar weekjes weg te gaan.
Lijkt me enorm leuk om dan de Westkust te gaan verkennen:vak01:
Groetjes, Gerard

Ik kan nu nog niet zeggen of ik samen zou willen reizen, de vorige vakantie heb ik alleen gedaan en daardoor juist erg genoten van het contact met de locale bevolking. Aan de andere kant heeft het samenreizen natuurlijk ook weer voordelen. Vind wel dat je elkaar echt goed moet leren kennen om te kijken of de klik er is om een leuke vakantie te gaan hebben.

Gerard ik ben nu natuurlijk benieuwd naar de concerten die je gaat bezoeken, waarom blijf je trouwens zelf niet iets langer (als je toch dagen genoeg hebt?) Maar dit is het reisgenoten topic dus mijn vraag staat niet echt op de goede plaats

tuurlijk dat wil ik ook, eerst elkaar beter leren kennen. en er moet ook een klik zijn, anders heeft het geen zin.
Als je met je 2 met de trein rijst, heb je ook contakt met de locale bevolking, en er zijn veel meer voordelen.