Wij hebben het idee om met een wicked ‘van’ (camper) door nieuw zeeland te reizen. Is het mogelijk om daarmee naast de weg te staan 's nachts of ben je genoodzaakt om naar een camping te gaan, wat natuurlijk meer kost?
Na wat opzoekwerk zou een wicked camper het goedkoopst zijn… Of weet iemand een nog goedkoper/beter vervoer of manier om door NZ te reizen?
Volgens mij heb ik gelezen dat wild kamperen dus niet meer mag in Nieuw Zeeland maar het kan ook zijn dat ik in de war ben met Australie. Ik heb wel onderweg veel plekken gezien waar je kunt staan die gratis zijn. Daar is dan wel een wc enzo. Die plekken zien er altijd goed uit. Ik weet er niet veel van omdat ik zelf met een auto door Nieuw Zeeland heb getourd en in motels heb geslapen.
Ik weet niet of wildkamperen mag, wij hebben het maar 1 nacht gedaan en schrokken op van elke auto die langsreed. Ja, ik weet het, we zijn watjes. De Departement Of Concervation (DOC) campings zijn goedkoop ( als ik het me goed herinner tussen de €2,50 en €7 ) en op de mooiste plekjes. Je moet het geld in een envelop doen, je gegevens er op schrijven en in een afgesloten bak doen. Meestal komt een ranger de volgende ochtend vroeg controleren dus niet betalen is niet handig.
Wij hebben een paar dagen voor we naar NZ gingen wat offertes aangevraagd en daarmee zijn we in Christchurch naar een toeristebureau gegaan en die hebben ons een aanbod daar net weer onder gedaan, € 18 per dag / 45 NZ$ was het toen met een Happy Camper, high top. erg fijn omdat je er in kan staan en binnen koken en bij je spullen kan als het bed uitgeklapt is. We waren in februari en maart tot half april dus daar heeft de lage prijs ook mee te maken.
Bij welk touristenbureau hebben jullie toen geboekt? We hebben juist bij happy campers gekeken op het internet, maar daar staan veel hogere prijzen bij…
Maar waar het goedkoop van werd was waarschijnlijk dat het een last-minute was én 10 weken én het seizoen én dat we al een redelijk goedkope optie hadden, daar gingen zij weer onder.
In Australië hebben we het weer zo gedaan maar toen moesten we een week wachten op de goedkoper optie. Je moet dus wel tijd hebben.