Gratis campsite/kampeerplaats voor Camper in Nieuw-Zeeland

Lieve lezers,

Wij gaan van 16 november t/m 22 december met een camper door Nieuw Zeeland reizen. Van Auckland naar Christchurch.
Nu gaan wij proberen zo low budget as possible te reizen en daarom vroeg ik mij af of jullie tips hebben wat betreft het kamperen.

Ik zag al iets over DOC campings, waar het kamperen heel goedkoop is, fijn!
Maar ik heb ook gehoord dat er verschillende area’s, parken, plaatsen zijn waar je gratis kan overnachten met je camper.

Wie kan mij hier meer over vertellen en mij helpen?

Alvast bedankt! Groetjes Jelske :wereld:

Hey Jelske,

ik ben heel jaloers hoor ;-).

Volgende site vond ik met info over wildkamperen:

http://www.newzealandnz.co.nz/green-camping-guide/rules-about-free-camping.html

Wij hebben dit niet gedaan en in drie maanden eerlijk gezegd ook zelden gezien. Wel stonden wel enkele keren op een DOC campsite. Deze hebben dikwijls een mooie ligging maar zijn meestal héél basic qua faciliteiten.

Groetjes,

Frederik

1 like

even een kleine tip mbt tot met een camper op een doc-campsite staan. lees van te voren wel even de site op internet door of je er daadwerkelijk met een camper kunt komen en staan. Bij sommige doc-campsites staat dat deze niet of juist wel geschikt is voor een camper. veel plezier!
gr Roos

Wij vonden de DOC camping plaatsen super, maar niet allemaal toegankelijk voor een busje. Let daar dus wel op!

De vrijheid die de DOC´s bieden is enorm en verschillen van basic tot power plugged sites. kies dus je eigen gemak uit :).

Veel plezier!

Groetjes Team Stagehuis

Beste Jelske,

Houd er rekening mee dat wild kamperen niet meer zomaar mag in NZ. De boete is 200 dollar per persoon. Er zijn wel plaatsen waar je wild mag kamperen. Vraag dit altijd na bij een locale Isite (vvv kantoor). Het kwam ook wel eens voor dat mensen stiekem op een DOC camping gingen staan zonder te betalen. Niet aan te raden, want ze controleren het toch dikwijls.

Kijk trouwens ook eens op mijn website over Nieuw-Zeeland met toeristische informatie en tips naar aanleiding van onze persoonlijke ervaringen: www.nz-traveler.com

Groetjes, Tim