Met de auto van Turkije naar Nederland

Wij gaan over een week naar Turkije, met de autoslaaptrein heen en terug helemaal rijdend.
wie heeft er tips voor de terugweg en waar we kunnen overnachten, bijvoorbeeld ergens in Servie ofzo.
Is er bv ook kans op een lange wachtijd bij de grensposten ?

graag ervaringen en tips gevraagd

Ik ben erg nieuwsgierig naar de autoslaaptrein! Zou je daar wat over willen schrijven? Misschien is dat DE oplossing voor ons, zodat we dan geen auto meer hoeven huren… Bedankt alvast

ik heb het zelf ook nog nooit gedaan…maar ben ook erg benieuwd hoe het je gaat bevallen…!!

groetjes

filiz

Wij hebben de treinreis geboekt bij de treinreiswinkel, die zit in leiden.
de trein gaat vanaf Villach (oostenrijk) naar Edirne.
we vertrekken om 10.00 en komen de volgende dag om 16.00 aan.
de prijs is best wel pittig; voor een enkele reis betalen wij 612 euro.
voor een retour betaal je 2x een enkele reis.
wij zijn met z’n drieen: 2 volwassenen en een kind in een eigen (slaap)coupe.
de prijs wordt berekend naar het aantal personen.
maar je hebt natuurlijk wel je eigen auto bij je en dat is erg handig in Turkije.

Wij zijn nog nooit met de auto naar Turkije geweest en vindt het een hele afstand, daarom willen we het met de trein heen en de rijdend terug doen en dan zien wat het beste bevalt.

Hoi leuk dat jullie met de auto gaan voor de terug weg in Servie word er meestal geslapen langs de weg bij benzine stations. Het zal nu niet echt druk worden maar de wegen in Servie zijn goed en om de 60/80 km heb je pompstations. Ik zal zeggen neem lekker wat dekens mee en ga maar lekker op het gras pitten. Het is veilig alleen in de buurt van Belgrado lijkt me niet verstandig in de nacht omdat er nogal wat criminelen zijn langs de snelweg soort (tippelzone).

Vanuit Bulgarije als je Servie binnenkomt 1e 100/150 km is het geen snel weg je rijd langs dorpen en tunnels wel leuk die bergen :slight_smile: Maar na het stadje Nis kom je op het snelweg. Dan is het veilig goede wegen met leuke uitgebreide pompstations sommige beschikken ook van Hotel klein restaurantje.

Een goede tip van mij betaal niet met Euro’s dat is duurder gewoon met Joegoslavische Dinara betalen. Niet te veel want dat is alleen echter geldig in Joegoslavie zelf :slight_smile: 50 euro genoeg en maak het maar op :stuck_out_tongue:

Joegoslaviesch koffie met soda water heerlijk geniet maar zal ik zeggen.