Ik ben een student van 24 jaar, en ik studeer dit jaar af, en nu had ik het idee om met 2 vrienden met de auto van Nederland naar Singapore te rijden.
Nu plaats ik dit bericht op het forum (ik hoop op de juiste plek) om wat ervaringen van mensen te horen, die dit al eens eerder gedaan hebben of mensen kennen die dit gedaan hebben.
Het zal een lange reis worden met een hoop opstakels en problemen, maar wel een ervaring om nooit te vergeten. Nu heb ik alleen een aantal vragen, en ik hoop dat mensen hier antwoord op kunnen geven, of mensen kennen waar ze mij naartoe willen verwijzen.
Is het überhaupt mogelijk?
Welke landen moet je mijden i.v.m. veiligheid
Als mensen het eerder gedaan hebben, welke route hebben jullie genomen?
Mag je door alle landen heenrijden zonder al te veel problemen bij grenzen etc.
Dit zijn tot nu toe de belangrijkste dingen die ik graag zou willen weten om de beslissing te kunnen nemen, om te gaan of niet.
Misschien is het verstandig om contact op te nemen met de ANWB of andere instanties die informatie hierover kunnen geven. Persoonlijk denk ik wel dat er enkele landen zijn die je moet mijden ivm veiligheid of corruptie of wat dan ook. Ik denk niet dat er veel mensen zoiets eerder hebben ondernomen, dus denk ook niet snel dat je daar tips over zal krijgen. Mogelijk moet het volgens mij wel zijn!
Succes ermee in ieder geval!
Heb inmiddels wel wat sites gevonden van mensen die dit eerder ondernomen hebben. Ook is er een reisbureau wat deze reis aanbied www.tiaratours.nl van Amsterdam naar Beijing, maar dit is niet met je eigen auto en niet naar Singapore.
Wel zijn er mensen die met www.cabriochallenge.nl van Amsterdam naar Singapore zijn gereden. Maar al deze ondernemingen worden verreden in collones. Ik heb deze mensen ook gemaild maar nog geen reactie ontvangen. Ook zijn er bij deze tours mensen bij met ervaring in Rusland, Mongolië en China.
Ik heb nog niemand kunnen vinden die dit alleen of met 1 auto heeft gereden, en daarom twijfel ik ook of het wel mogelijk is en niet zeer onverantwoord. Maar idd ik kan de ANWB nog wel een om informatie vragen, maar ik verwacht dat ze dit gewoon afraden.
Toevallig laatst dit boek gelezen. Zij hebben hun auto verscheept omdat het niet mogelijk is overland door Burma (Myanmar) te reizen. Ze reisden via Turkije, Pakistan, India.
Of je via China, Laos en Thailand kunt reizen weet ik niet