Groot avontuur

Wij willen met de auto of camper van Belgie naar Thailand reizen . Heeft daar iemand ervaring mee ?

ik heb hier geen ervaring mee maar het lijkt me een geweldige reis hou ons hier maar op de hoogte over jullie reis als je wilt

groetjes dirk

Dat zullen we zeker doen . Groetjes , thelma

sorry ik kan jullie helaas ook geen info over geven.
heb wel eens iets gelezen over visa die je moet regelen en dat het soms moeilijk is om een auto de grens over te krijgen.
lijkt me wel super om te doen.

ga jullie verhaal zeker volgen.

Hoe veel tijd hebben jullie wel niet? Fascinerend om te doen.

Ambitieus idee! Ik heb een aantal jaren geleden met grote belangstelling een weblog gevolgd van een vrachtwagenkonvooi dat vanuit Nederland hulpgoederen vervoerde naar Chennai ivm de tsunami. Ik heb dat weblog (Vidotrans) gezocht maar het is kennelijk opgeheven. Mogelijk veroorzaakt door een hoop kritiek over de gang van zaken rondom en tijdens dat transport.

Dat is jammer dat het er niet meer is want dan had je vrij gedetailleerd kunnen lezen wat je allemaal te wachten staat alleen al tot en met India! Bangladesh en het vrijwel ontoegankelijke Myanmar volgen dan nog als “toetje”. Googelend kom je erachter dat er over dit traject betrekkelijk weinig informatie is. Wat je wel leert is dat het feitelijk alleen haalbaar is via een aantal oude Sovjet-republieken en dan via China aan de noorderlijke zijde de Himalaya passeren en daarmee oa Afghanistan, Pakistan, India, Bangladesh en Myanmar “ontlopen” en dan via Kunming naar Thailand.

Een onlangs geopende busroute London-Sydney volgt ook die route omdat het via die andere route feitelijk onmogelijk is. Overigens dan nog resten bergen vergunningen, papierwerk, toestemmingen etc.

Enfin, niets is onmogelijk, maar dit wordt echt een uitdaging, om het maar mild uit te drukken.

amaaaaaaaaaaaaaai thelma,gij hebt wel durf seg.
KZou da ni doen…mijn rugske zou teveel zeer doen van den auto.