Ik woon nu in Spanje maar wil volgend jaar een tijd in Thailand wonen. Is het compleet gekkenwerk om mijn Opel Agila 1.2 (bouwjaar 2000) naar Thailand te rijden? Tot aan Iran/Pakistan moet zeker lukken, denk ik, maar daarna? Enig idee wat de beste route is en of er genoeg garages/monteurs onderweg zijn?
Ik weet niet of het gemakkelijk is om via India door Myanmar te gaan. Misschien beter via China door Laos. De baan van de Chinese grens naar Chiang Khong in Laos heb ik met de motor gedaan en dat is goed te doen.
By the way, leuk idee! Ik wou dat ik mee kon. Een kennis van me heeft verleden jaar gelift van België tot aan de himalaya. Misschien eens met hem overleggen wat de beste route is: Startpagina - Belg.be
:chin:lijkt me een te gevaarlijke onderneming of je moet met meerdere gaan er zijn veel landen op je route waar het echt niet veilig is .
en garages zullen er ook niet altijd voor hande zijn .Waarom laat je hem niet verschepen of huur je er een in Thailand?
@fransjes De auto verschepen is natuurlijk het makkelijkst. Het zit zo: ik ga hier uit Spanje weg en ik weet niet of ik hier weer kom wonen. Mijn auto is niet zoveel meer waard en voor de prijs van twee enkeltjes Thailand (laten we zeggen € 50 per tank benzine, 28 keer tanken, 14.000 kilometer) kunnen mijn vriendin en ik een prachtige expeditie beleven, ook al stranden we onderweg en moeten we het vliegtuig naar Bangkok pakken.
@Stevennl Ik vrees ook dat de auto net iets te oud en zwak is voor zo’n reis; het zullen vast niet alleen vlakke wegen zijn. Ik kan ook gewoon als doel nemen om vanuit Istanbul het vliegtuig naar Bangkok te pakken en als we heelhuids daar aan komen besluiten om door te rijden naar Teheran.
@Jellebowski Liftend moet ook prachtig zijn, heb zelf nog maar iets van 3.000 kilometer gelift en altijd in Europa, maar het is een prachtige manier om mensen te leren kennen en je te beseffen wat voor rol toeval kan spelen. Ik denk alleen dat het met z’n tweeën wat lastiger is en we nemen ook nog eens een halve inboedel mee. Ik zal Rik eens benaderen om de beste route te vragen.
:chin:Ik zal het er niet op wagen rijden door Irak en Iran zeker nu de spanningen weer op lopen met Iran
en de prijs van een ticket van Madrid naar bkk of van af Istanbul zal elkaar niet zo veel maken.
het idee is natuurlijk prachtig maar veel landen op je route zijn gewoon niet veilig genoeg .
Noord-Irak schijnt vrij veilig te zijn en Iran heel gastvrij. Ik denk trouwens dat ik vanuit Turkije direct Iran in zou rijden en niet over Iraaks grondgebied ga. Wat die Belgische lifter waar we het hierboven over hadden ook zei: “Op voorhand had ik wel wat schrik voor Iran en Pakistan. De mediaberichten over die landen zijn overwegend negatief. Uiteindelijk bleken de mensen in deze landen het meest gastvrij van heel mijn reis.”
Wat je over ticketprijzen zegt, klopt. Dat is ook een slap excuus; het gaat me meer om het avontuur en om veel mensen ongelijk te bewijzen, hahaha!
:chin:Volgens mij is het Turkse leger veel al actief in Noord Irak en Oost Turkije
Ja nogmaals je plan is heel mooi en de rest heb ik al gezegd.
Als je toch gaat heel veel sterkte en geluk toegewenst.
Had je deze vraag 30 jaar geleden gesteld dan had ik er graag en uitgebreid op geantwoord. Ik heb deze reis dikwijls gemaakt met en zonder auto. Van India naar Birma is nog nooit iemand met auto de grens over gegaan. Iran en Afghanistan en Pakistan kan theoretisch wel ,maar probeer dan zo’n bomvrije gepantserd Australisch voertuig te kopen van de Nederlandse defensie. Die hebben ze nu toch in de mottenballen staan
Maar het is leuk om er over te dromen om als eerste mens dit te doen in 2012.
Hallo Andre,
Voor als je met deze auto begint aan deze reis kijk voor meer info op www.trottermoggy.com.
Wij zij in 2006 vertrokken met een Mercedes Unimog van nederland naar Thailand en wonen nu in Chiang Mai.
De route die alle overlander nemen gaat via Turkije, Iran, Pakistan, (onder afghanistan door) en via Islamabad naar India.
De wegen tot en met Pakistan zijn redelijk tot goed, maar India zeeeer slecht, wordt natuurlijk wel beter.
Mocht je nog info nodig hebben kun je e-mailen.
groetjes Kees en Els
Hallo Andre,
Voor als je met deze auto begint aan deze reis kijk voor meer info op www.trottermoggy.com.
Wij zij in 2006 vertrokken met een mercedes Unimog van nederland naar Thailand en wonen nu in Chiang Mai.
De route die alle overlander nemen gaat via Turkije, Iran, Pakistan, (onder afghanistan door) en via Islamabad naar India.
De wegen tot en met Pakistan zijn redelijk tot goed, maar India zeeeer slecht, wordt natuurlijk wel beter.
Mocht je nog info nodig hebben kun je e-mailen.
groetjes Kees en Els