Vraag over lange reis

Vraagje

Ik wil van Holland naar Indonesië rijden met de auto over >normaal< aangelegde wegen rijden.
Ik wil Europa doorkruisen via Turkije, Iran, Pakistan, India, Banglades, Myanmar, Thailand en zo richting Maleisië.
Nu lees ik ergens op een site…>>> http://www.hoedoe.nl/reizen-vakantie/vervoer/auto/hoe-bereis-ik-de-wereld-met-mijn-eigen-auto <<<… dat een camperbusje (bijv. Mitsubisi L200 4WD) voldoet om in Azië te reizen, maar ik weet ook hoe de wegen in India en Myanmar kunnen zijn, (slecht dus). Nu lees ik ook dat de beste auto om te reizen buiten Europa de Toyota Landcruiser hzj75/100 is maar die kosten nogal wat. Wie kan en wil mij hierover iets uitleggen wat nu wijsheid is.

Groetjes Salvatore :paranoid: :wereld:

Nu weet ik weinig van auto’s af, maar ik kan je wel zeggen dat je route niet haalbaar is.

Myanmar staat het niet toe dat touristen over land het land binnen komen. Je mag daar alleen op bepaalde begaande paden ‘vrij’ reizen, voor andere gebieden heb je een speciale permits nodig. De grensstreken zijn echter absolute no-go zones.

Om van India naar Thailand te reizen, zul je dus langs Myanmar door China en Laos moeten.

Ik denk dat je je af moet vragen of je door landen als Pakistan en Afghanistan wilt rijden. Myanmar gaat je zoals hierboven beschreven niet lukken.

Wellicht kun je beter via Iran en dan bovenlangs gaan door de “Stan-landen”. Via China (met evt. uitstap naar India en Nepal) en dan naar Laos, Vietnam, Thailand, Maleisië, Singapore. Ik weet niet of er vanaf Singapore boten naar Indonesië gaan zodat je de auto mee kunt nemen.

Denk inderdaad maar aan een andere route. Noordelijk is wel mogelijk, maar kijk uit voor visumperikelen.

ook dat is NIET mogelijk-in China mag je enkel een voertuig besturen als je een Chinees rijbewijs en een Chinees kenteken (dat je enkel kan krijgen met een rijbewijs en permament adres aldaar) hebt. Kijk eens bij landenforums/China-daar wordt dat uit+te na uitgekauwd. Er zijn er al meer met blitse ideeen vor je geweest.
de enige oplossing is toch door Pakistan (valt wel mee-als je de route bestudeert en de situatie niet al te zeer wijzigt) en dan per BOOT [en dat gaat je kosten!!) naar Malaysia of Singapore. Auto moet dan meestal in een container worden ingepakt.
OF je auto aldus-ingepakt in een Chinese vrachtauto- via China vervoeren.
Dit ales nog daargelaten de visums, permits en andere green cards of hoe het ook mag heten voor import+export van een voertuig in diverse landen.