Met de auto naar Bodrum, wie kan info geven

Hallo,

Wij zijn van plan om met de auto naar Bodrum (Turkije) te rijden.
Alle berichten hier corresponderen van jaren geleden.
heeft iemand misschien onlangs nog zo’n reis ondernomen?
Via welke route, waar heb je overnacht, tolwegen en kosten, ervaringen en tips, rijtijd?
Andere vragen zijn: wat voor verzekeringen dien je af te sluiten.
Ik heb een auto op Gas (LPG3). iemand misschien hier nog iets over te melden?
Ik bedank alvast ieder beantwoorder voor zijn / haar reactie.

Met groet,

Marcel

Hoi Marcel
Door bovenin de zoekfunctie te gebruiken vind je best veel antwoorden.
Hier op het forum is een soort ongeschreven regel dat als een topic(als deze) al zo oud is, nl uit 200**5 **dan kan je beter een nieuwe openen. Het voegt niets toe aan het oude.

Ik zal eens kijken of ik m openen kan als nieuw topic
Groet
Beps

Van een kennis, die elk jaar naar Turkije rijdt, weet ik dat hij via Venetie gaat, de boot neemt naar Igoumenitsa (Griekenland) en daarvandaan richting Thessaloniki - Alexandropoli - Istanbul rijdt.

Daarvandaan naar het zuiden richting Bodrum :slight_smile:

Hallo ,

Omdat ikzelf veel met de auto naar Turkije heb gereden,kan ik je het volgende adviseren: Inderdaad via Italie is het veiligste en goedkoopste rijden(i.v.m.onveiligheid en soms enorme kosten in de voormalige oostbloklanden),daar kan je oversteken via Ancona ca.22 á 24 uur met de Ferryboot of via Brindisi ca 6 á 8 uur.
Als je dan door Griekenland bent gereden , neem je de grensovergang bij Ipsala(Turkije),dan volg je de weg richting Istanbul , maar een flink stuk voor Istanbul neem je de afslag naar Çanakkale.
Bij Çanakkale moet je ook even een veerboot nemen , ca 20 á30 minuten,en vanaf Çanakkale volg je de weg naar Izmir.
Bij Izmir neem je de weg(wel goed op de borden letten in Izmir) naar Aydin/Bodrum.
Aan Tolweggeld ben je niet echt veel kwijt(Italie).
De Ferryboottickets voor Italie/Griekenland kan je of in Nederland bestellen,maar kan ook in de haven ter plaatse,alleen in de winter of lente zijn er andere vaartijden dan de zomer,maar dit is op internet snel gevonden,zo ook de prijzen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt,en wens je een goede reis.
Groetjes Antoine

Verleden jaar zijn we met auto en caravan naar Turkije gereden. Via Ancona in Italië op de boot naar Igouminitsa. Duur op de boot: 16 uur.
Dan door Griekenland richting Thessaloniki naar Alexandropouli. Grensovergang Ipsala. Hier een visum kopen, controle paspoort en groen kaart.Denk erom, dat je eigen naam op de groene kaart staat en op het kentekenbewijs. Anders een verklaring liefst in het engels, dat je de auto gebruiken mag.
Van Ipsala volg je de weg naar Kesan. Rechtdoor gaat naar Istanbul, rechtsaf naar Canakale. Hier een kleine veerboot en de weg naar Izmir volgen. Volgens mij wegnummer 550, zo uit het hoofd.
Deze weg loopt helemaal door naar het zuiden.
Net voor Izmir begint een autobaan tot aan Aydin.
De bewegwijzering is goed.LPG is goed aan deze weg te verkrijgen.
De afstand van Ipsala naar Bodrum is ongeveer 700km.

Hallo Marcel,
Even voorstellen:Mijn naam is Paul ,ben net ingeschreven op deze site en las jouw bericht/vraag over reis per auto naar Bodrum.Ben van plan om volgend jaar rond half mei voor 1 ste x per auto naar Bodrum te rijden.Heb nl. een huis in Gundogan (ligt +/- 20 km. van Bodrum).Ga 4 tot 6x per jaar met vliegtuig,maar wil volgeng jaar dus 1x per auto.Ik heb de route al helemaal in mijn hoofd.Wil per se over land,daar ik vroeger veel in voormalig Joegoslavie ben geweest ,de wegen redelijk ken,de taal nog aardig spreek en nog in Servie bij mensen op bezoek wil. Mijn route zal zijn: Duitsland,Oostenrijk,Hongarije,Servie(via Novi Sad,Belgrado),vervolgens Macedonie(Skopje,Titov Veles,Gevgelija),Griekenland via Thessaloniki,Alexandropoli.Bij Ipsela Turkije in,vervolgens Kecan, (Ecebat>Canakkale per veerboot) ,richting Izmir(vanaf daar prachtige tolweg tot even voor Aydin,kost maar 3 TL),dan Soke,Milas,Bodrum,Gundogan.Het stuk vanaf Izmir airport tot aan Bodrum al vaker gereden per auto. Ben benieuwd of je de reis per auto naar Bodrum al achter de rug hebt en zo ja,hoe is dit bevallen? Wie weet kunnen we eens wat afspreken indien je daar weer bent of alsnog van plan bent de reis gaat maken.Ik hoor het graag.
Groet,
Paul

Hallo Paul,
Wij rijden nu al 3 jaar met de wagen naar Güllük(is niet ver van jou he)Ik ga ook een keer of 4 met het vliegtuig maar in de zomer gaan we telkens voor 2 maand en we nemen ongeveer de zelfde route van jou maar Bulgarije , volgende zomer willen we ook eens Macedonië verkennen!
Gegroet Marleen

Hallo Marleen,

Zit net weer eens op dit forum te lezen en zag jullie reaktie n.a.v. mijn route beschrijving per auto naar Gundogan(bij Bodrum).Leuk dat jullie ook een huis in de buurt hebben,Gulluk toch?
Zou misschien gezellig zijn elkaar daar eens te ontmoeten.Kunnen we het wellicht hebben over alle hobbels op de weg die je tegen komt bij het (laten) bouwen van een huis. Kan er zowat een boek over schrijven en event. toekomstige kopers op weg helpen,maar nu hebben we dan ook een droomhuis met vrij uitzicht op de baai van Gundogan.Ik krijg er naast de diverse Nederlandse huiseigenaren ook steeds meer Turkse en andere buitenlandse vrienden bij,dat is leuk.Terugkomend op de autoreis naar Gundogan. Ik ga nu zeker op 16 mei 2010 vertrekken en dan via Hongarije naar Servie, alwaar ik nog 1 of 2 dagen bij (ex) familie in de buurt van Krusevac verblijf en van daaruit via Macedonie,dan Griekenland in en bij Ipsala Turkije binnen kom en niet via Istanbul ga, maar bij Eceabat de veerboot naar Canakkale neem,dan Izmir en de rest is uiteraard bekend terrein.Hoe lang ik er over ga doen zie ik wel,het wordt geen wedstrijd en ik heb in het verleden al zo veel ongelukken gezien op de “zgn dodenweg” in het voormalige Joegoslavie,dat hoop ik niet meer op mijn pad tegen te komen.
Weet ook nog niet hoe lang ik dit keer ga blijven nu ik met de auto ga,in ieder geval geen 3 mnd. ,moet anders weer naar Kos voor visum- verlenging.Waarschijnlijk zal het zo’n week of 5 worden.Mogelijk kunnen we een keer afspreken,per slot van rekening is de afstand Gulluk>Bodrum bijna niks.Hebben jullie trouwens een Turkse mobiel? Mijn nummer is:05392643529.Mochten jullie in dezelfde periode daar zijn ,bel gerust.
Groetjes,
Paul+ Loes