Eind juli (vanaf 23 juli) wil ik met de auto naar griekenland/turkije.
Misschien leuk om met me mee te rijden of achter je aan te rijden die kant op? Ben ook benieuwd naar verhalen over deze autorittocht. Het liefst de oostbloklanden vermijden (vanwege de verhalen…). Ik dacht om via Hongarije en Macedonie Griekenland binnen te rijden. Of via Italie en dan de boot nemen maar dat kost dan weer een hoop. Help me alvast een beetje op weg!
Alvast bedankt!
Hallo
We zijn reeds verschiilende keren naar Griekenland geweest.
We hebben altijd de overzet genomen in Ancona -Igoumenitsa.
Van Igoumenitsa naar Izmir hebben we 1 keer gedaan maar dat is helse rit van 2 dagen.
Als het je lukt om er te geraken via land had ik graag je reisverhaal gekregen.
De overzet is altijd een duure grap en je kan niet slapen op de boot ze rammeld.
Rudi uit Belgie
Ik zou bij voorkeur naar Griekenland gaan en dan via Italië. Zou je me eens een mailtje willen sturen kunnen we eens overleggen. [EMAIL=“richard.overweg@home.nl”]richard.overweg@home.nl :chin:
Wij gaan over twee weken ook naar Turkije met de auto, met een tussenstop in Griekenland :zon02:. Het is dat wij aan de kant van Igoumenitsa moeten zijn in Griekenland en liever niet via de Balkanlanden rijden, vandaar dat wij kiezen voor de overtocht vanaf Italië. Ben benieuwd wat je er van gaat vinden!
Wij zijn verschillende malen met de auto naar Turkije geweest. Altijd met de boot van Italie naar Griekenland. 1 maal met de boot van Venetie naar Izmir, dat duurt 3 dagen.
Je kan vanuit Bari, Brindisi, Triest, Ancona, Venetie naar Griekenland, Igoumenitsa. Vanuit Bari en Brindisi is het korter varen, maar veel langer rijden. Je kan het allemaal op internet uitzoeken. We zijn ook wel eens naar Patras gevaren, was weer eens iets anders. Het is allemaal goed te doen. goedkoper met de boot is het bv. in plaats van een hut, een stoel nemen aan boord, scheelt je alweer een hoop geld, alleen kan je dan niet zo lekker slapen.
Er zijn ook een heleboel mensen, die een matrasje en slaapzak uitrollen aan dek en daar dan slapen. Mogelijkheden genoeg. Het is wel heel leuk om te doen.