Wij zijn van plan om in december 4 weken nieuw-zeeland rond te reizen,nu wil ik graag weten wat de goedkoopste optie is: een auto huren,camper of reizen met de magicbus?
En zijn de prijsverschillen ook benoemenswaardig?of scheelt het niet veel?
Wij zijn van plan om in december 4 weken nieuw-zeeland rond te reizen,nu wil ik graag weten wat de goedkoopste optie is: een auto huren,camper of reizen met de magicbus?
En zijn de prijsverschillen ook benoemenswaardig?of scheelt het niet veel?
Helemaal niemand…?Of is het gewoon te warm om te reageren? ;-(
De camper zal het duurste zijn en daarna de auto. Met de bus is altijd het goedkoopst.
Het hangt er vanaf hoe je het land wil ervaren. Met de camper vinden wij de beste manier omdat je nergens aan gebonden bent. Je hebt eten, drinken, een bed en eventueel een wc bij de hand.
Als je een feesttype bent dan is het waarschijnlijk leuker om met een groep per bus te gaan maar dan ben je wel afhankelijk van bustijden.
Als je een auto huurt kan het met hotelkosten nog duurder uitvallen als een camper.
Bedankt voor je reactie!Maar ik neem aan dat als je met de (magic)bus rijdt,je alsnog je hostel moet regelen?
Als de prijsverschillen tussen auto en camper huren niet in de honderden euros loopt,denk ik dat we toch voor een camper gaan.Maar wat ik heb gezien aan campers (een beetje de goedkopere)is dat ze zo klein zijn dat je je komt niet kunt keren,om daar nu een maand mee rond te reizen?
Ik denk ook dat je dan de hostels nog moet regelen ja.
De campers zijn inderdaad niet zo groot als in de USA maar ze zijn wel netter en schoner. Je zal in een goedkopere camper iedere dag je bed op moeten maken maar dat valt in het niet met alle leuke ervaringen die je meemaakt. Wat is nu 5 minuten op een dag.
De tijd gaat zo snel dat een maand eerder een week lijkt.
Waar ga je overal naartoe? ik zou zeggen 1,5 week noorder eiland en 2,5 week zuidereiland.
Ga er gerust van uit dat een camper in totaal het duurste is. Tenzij je een van die gekleurde flower-power fiat-busjes neemt met alleen een 2-persoons matras achterin. Wel leuk overigens. Niet alleen de huur maar ook de bijkomende verzekeringen, kosten extra km’s en het hoge brandstofverbruik meegeteld, de campinggelden (ook niet meer zo goedkoop) en kosten omdat je ’s avonds op het openbaar vervoer aangewezen bent als de camper eenmaal op een camping “vast” staat die doorgaans altijd buiten het plaatsje is. Plus dat je een camper niet overal mag parkeren in de stadjes. Maar bij de kosten van een huurauto moet je natuurlijk motelkamers rekenen. Reken op gemiddeld NZ$ 110,- per nacht voor een luxe kamer met groot bed voor 2 personen keuken, badkamer, veelal bubbelbad, etc.
Ik ga dan ook altijd voor een huurauto met motels. Ik hou er wel van om in een goed ruim bed te slapen dat dagelijks voor je wordt opgemaakt, goede en ruime keukenfaciliteiten te hebben om 's morgens mijn eigen bakkie leut zetten, “thuis” ontbijten of eten in het tentje op de hoek, in het zonnetje zitten op het eigen terrasje of balkon voor de kamer, fatsoenlijk toilet in de nabijheid te hebben en een lekker (bubbel)bad om te ontspannen na een wandeling en geen gesjouw met spullen want alles is in de motelkamers aanwezig. Bovendien zijn er motels te kust en te keur ook in het centrum van de gezellige stadjes zodat je ’s avonds nog wat kan rondneuzelen en een pintje kan scoren.
Als je met de bus gaat, let dan wel op dat je de voor jou juiste maatschapij neemt afhankelijk van je leeftijd en je voorkeuren. Of, zoals iemand eerder in dit forum schreef (heb er zelf geen evaring mee):
Citaat:
Origineel gepost door mvdbrand
Wikiexp (aka fuck-truck): Jong (16-25) / vrnl engels / zuipen
Magic (aka magic-tragic): iets ouder (20 tot 35) / vrnl flashpackers!
Stray: beste van de 3 in mijn ogen. mixed publiek meer offroad meer hikes niet elke avond naar bar.
Nakedbus: alleen busreis van stad naar stad.
Flexipas: opzich leuk maar heel lastig in hoogseizoen elke dag vol. dus je 2 dagen te lang in een stad etc.
Flashpackers…haha…wat zijn dat dan?![]()
Wikipedia: Flashpacers zijn rugzaktoeristen met een wat ruimere financiële mogelijkheden die wat luxer rondreizen oftewel Backpacken met stijl. Hebben vaak mooie spullen (mobieltjes, laptop, camera). Besteden doorgaans niet veel aan het vervoer en overnachting, maar wel aan de activiteiten onderweg. Van oudsher worden backpackers geassocieerd met budget reizen en bestemmingen die relatief goedkoop zijn, flashpacking is reizen door personen met wat meer besteedbaar inkomen; backpacken met een groter budget dus.
oh dat wist ik niet, wat een mooie term ![]()