we gaan in 2011 rondreizen in het westen voor 3 weken met 2 families
4 volwassenen en 4 kinderen tss 12 en 15 jaar
is dit mogelijk in 1 minivan?
mogen we met een belgisch rijbewijs een minivan besturen met meer dan 8 personen?
In een echte minivan (13 persoons) zou het geen enkel probleem mogen zijn (en zover ik weet mag je die in de VS gewoon besturen), maar even zoeken levert op dat dat een erg prijzig geintje is. Er zijn ook wel 8-zits MPV’s, maar nog afgezien van de bagage lijkt me dat erg krap.
Waarom niet gewoon twee auto’s? Waarschijnlijk niet of nauwelijks duurder dan één veel grotere auto, wel veel ruimer, en als bonus ben je ook nog eens een stuk flexibeler.
Je zal een maxi van moeten hebben cat. FVAR. Hertz en Alamo zouden deze opties kunnen bieden maar ik heb wel gelezen dat ze heel moeilijk te krijgen zijn. Dus ik ga mee met de Wizard. Ik zou 2 auto’s huren. Ik ken ook niemand met ervaring met het huren van zo’n maxi van.
Yeehaw
Bedankt voor de reacties.
Maar onze kinderen zouden het aangenamer vinden als we samen in 1 Van rijden. Het maakt de lange saaie ritten een beetje leuker. Prijs maakt dan niet zoveel uit;
Heb zelf nog een beetje rondgevraagd op het net.
Van Alamo antwoord gehad , enige vereiste is een internationaal rijbewijs.
Nog ergens anders gelezen dat ons internationaal rijbewijs gelijkgesteld wordt aan hun “D” rijbewijs en daarmee mag je tot 15 personen vervoeren.
Er zijn geen “saaie ritten” in het westen van de USA -lol-
Bron? En in welke staat? Sowieso verschilt de benaming van de rijbewijzen hier en daar een beetje, maar ook verschillen de eisen per staat.
Akkoord er zijn geen SAAIE ritten voor mij, maar voor 4 tieners tussen 12 en 15 is dat wel een beetje anders.
Wat betreft de verschillen tussen de staten, daar ben ik mij van bewust.
Daarom ben ik nog steeds verder op zoek naar de voorwaarden betreft het rijbewijs in de staten Californië, Nevada en Utah.
wij zijn vorig jaar met 7 mensen naar amerika geweest…hadden 2 minivans voor 7 personen en geloof me…die heb je echt nodig…zeker als je ook langere stukken gaat rijden dan is het toch fijn als je net even iets meer plek heb om te zitten dan echt alleen maar 1 stukje stoel/bank en dat je meer dan alleen maar recht op kan zitten…nog niet gesproken over alle bagage…want stiekum is dat best veel…
minimaal heeft iedereen wel 1 grote koffer of tas…daarnaast heeft bijna iedereen nog wel een tas en jas en laptop en dit soort dingen…ook deze dingen moeten allemaal in de auto mee kunnen…
wij vonden het erg prettig om twee autoos te hebben…zeker omdat je dan ook eens kan beslissen…om een links en de ander rechts te laten gaan en later weer bij elkaar te komen.
meer flexibel en je kan ook nog eens wisselen wat de bezetting van de auto’s betreft.
Ik zal zeker niet met een auto gaan…maar met 2
als je meer wilt weten kan je me emailen hoor.
groetjes
Esther