Rondreis West USA met de auto

Beste Leden,

Ik ga deze zomer met mijn broertje van 18 een rondreis maken door het Westen van de USA. Zelf ben ik 21, dus we moeten een underage fee betalen voor de auto huur. De route die wij willen gaan rijden is als volgt:

Dag 1 Amsterdam- San Francisco

Dag 2 – San Francisco

Dag 3 - San Francisco - Yosemite

Dag 4 Extra dag Yosemite
Vernal fall wandeling Yosemite

Ghost town boven Monolake, vandaag of morgen

Dag 5 – Yosemite – Sequoia NP - Diaz Lake

Dag 6 – Diaz Lake – Death Valley - Las Vegas

Dag 7 – Las Vegas – Zion NP – Bryce Canyon

Dag 8 – Bryce Canyon - Lake Powell

Dag 9 – Lake Powell

Dag 10 – Lake Powell – Grand canyon

Dag 11 – Grand Canyon - Laughlin

Dag 12 – Laughlin – Palm Springs

Dag 13 - Palm Springs – Los Angeles

Dag 14 – Los Angeles (Universal studios)

Dag 15 – Los Angeles

Dag 16 – Los Angeles – Morro Bay

Dag 17 – Morro Bay – Carmel/Monterey

Dag 18 – Carmel/Monterey – San Francisco

Dag 19 – San Francisco - New York

Dag 20– New York

Dag 21 – New York

Dag 22 - Terugvlucht naar huis

We zijn benieuwd naar jullie tips en adviezen over onze route! Zijn de afstanden te rijden, aangezien ik alleen ben? En zijn de dagen goed verdeeld? Missen we nog iets waar we absoluut heen moeten? We verblijven zoveel mogelijk op campings, in een tent. In Palm Springs en Lauglin, Las Vegas, San Francisco en New York hebben we gekozen voor een hotel. Alvast bedankt!

Groetjes, Margit

Welkom op het forum.
Je weet natuurlijk dat je broertje met zijn 18 jaar niet mag rijden in een huurauto in Ca en vrijwel alle andere staten? Uitz. zijn Mi en NY.
Diaz lake is een leuk meertje ten zuiden van Lone Pine. Die dag 5 zal echt niet gaan lukken. Ik zou Seki overslaan, van Yosemite over Tioga Pass naar Mono Lake rijden en dan kan je naar Bodie gaan (ghosttown) maar houd er rekening mee dat het van Lee Vining naar Bodie, een bezoek en weer terug ongeveer 3 uur neemt en dan moet je nog naar Lone Pine.
Alleen maar door Zion rijden is zonde. Wil je niet de Narrows, Angels Landing of Observation point doen? Zion is een prachtig park. Bryce ook maar neemt in het algemeen korter.
Wat zijn je plannen voor Page (Lake Powell). Als je alleen Antelope Canyon, Horseshoe bend en Glen Canyon dam bezoekt is een nacht genoeg. En je zou ook in een dag van GC naar PS kunnen rijden. Als je R66 wil doen en dan Seligman-Kingman en Kingman-Oatman kan Laughlin ook goed maar dan kan je weer in een dag naar LA rijden zonder PS. Wat ben je van plan in PS? Een van deze plaatsen skippen geeft weer ruimte voormeer tijd in bv Zion.
New York is natuurlijk prachtig maar ik zou het op de heenreis doen. Je wint dan nl tijd (oost west reizende) maar je kan NY natuurlijk ook voor een volgende reis bewaren.
Yeehaw

Wat ook een optie is: laat Universal Studios voor wat het is, en bezoek Six Flags Magic Mountain, een pretpark met bijna 20 (gestoorde tot zeer gestoorde) rollercoasters.
Ben je zeker dat je Monument Valley wil skippen?
Ook ik zou NYC voor een andere keer bewaren. Op 2 volle dagen kom je sowieso heel veel tijd tekort om de stad grondig te bezoeken. Die extra dagen zou je dan bv kunnen spenderen aan route 12 en route 24 in Utah, plus een bezoek aan Arches en/of Canyonlands.

Bedankt voor de reacties! Ik heb de route aangepast, we doen New york nu als eerst. Daar willen we sowieso heen. We nemen een dag extra in Zion, en een dag minder tussen Grand Canyon en los angeles. Ik weet dat mijn broertje niet mag rijden:). Universal studios wil mijn broertje heel graag heen, het gaat ons niet alleen om de achtbanen, maar ook om het thema van het park:p

Ik zou heel graag naar monument valley willen, maar behalve als we niet naar New York zouden gaan, zie ik niet echt een optie om dat in te plannen, of hebben jullie nog een idee?

Hij mag niet rijden en hij mag ook geen alcohol drinken :wink:
Dag 16 tot en met dag 18 kun je met 1 dag inkorten, en die vrijgekomen dag kun je dan gebruiken om een dagtrip van Page naar Monument Valley (een kleine 400km heen en terug) te maken.

Ik zou geen dagtrip naar Monument Valley maken. Overdag zijn de kleuren flets en niet te vergelijken met sunset en sunrise dus als je daar naar toe wil zou ik er overnachten. Stargazing is ook geweldig in MV. Je verliest een uur door tijdsverschil tussen Page en MV (je wint een uur tussen Bryce en Page) en je wint ook weer een uur tussen MV en GC. En om het compleet te maken je verliest een uur tussen Nevada en Utah.
Universal is best leuk alhoewel het 25 jaar geleden is dat wij het park bezochten. Als het alleen om een studio tour gaat kan je ook Warner Bros bezoeken. Is een stuk goedkoper. Je kan gemakkelijk Universal en Hollywood (Walk of fame etc) in een dag doen.