Is het ook handig om een annuleringsverzekering erbij te doen? Je betaald dan wel $120 meer voor een week… En het ontbijt? Daar betaal je nog eens $100 meer voor, maar aangezien wij niet altijd op tijd wakker zijn weet ik niet of dit wel handig is… Ook weet ik niet wat een ontbijt ongeveer kost als je naar een ander restaurant gaat?
Met het Mercure is niets mis. Mooie, ruime kamers. Goed onderhouden gebouwen en tuin. Het ligt een beetje aan het “eind” van Sanur. Het loopje van en naar je hotel door de “rosse buurt” van Sanur kan een leuke verrijking van je vakantie zijn.
Annuleringsverzekering handig??? Je kent je zelf en je eigen omstandigheden het beste, dus . . . . ??
Voor US$ 100,- of 50,- per persoon oftewel US$ 7,- per persoon per dag / ontbijt vind je in Sanur niet gauw iets bijzonders of veel beter. Ga je goedkoper, dan zit je al gauw een “nasi jingo” en een Tehbotol naar binnen te werken op een plastic krukje in een warung. Kost je maar Rp. 9.000,- maar of het lekkerder is ???
Ga je (taxi / transport - kosten ??) bijv. naar Kopi Bali House dan betaal je voor een ontbijt met eieren, JdO, koffie of thee naar keuze al gauw iets van Rp. 60 tot 70,000,- per persoon maar zit jec wel in een schone zaak en heb je de int. kranten van die dag erbij, diverse tijdschriften, etc., etc.
Als je niet iedere dag ontbijt dan moet je het gewoon niet doen en per dag maar kijken hoe je e.e.a. oplost. Mogelijkheden zat, van simpel en goedkoop tot iets uitgebreider maar duurder.
Bedankt voor je snelle reactie mp2036! Die annuleringsverzekering neem je automatisch als je ook ontbijt erbij neemt… Dus ff kijken of we nu met of zonder ontbijt erbij gaan doen…
Voor 2 personen is het $666,00 voor 7 nachten zonder ontbijt en $888,00 met ontbijt… Is dus $220 extra = $30 per dag voor 2 personen… Heb je in de buurt van het Mercure niet iets waar je voor minder dan $30 voor 2 pers. kunt ontbijten? Gewoon een redelijk nette zaak… Hoeft ook weer niet superdeluxe te zijn… Vervoerskosten moet je er ook bij rekenen ja, tenminste als er niet iets op loopafstand in de buurt zit? Ook kun je wel gratis gebruik maken van een pendeldienst heb ik gelezen…
En hoe is het strand verder bij het Mercure en is er verder nog wel veel te doen daar in de buurt en op het strand etc?
Ja, er zijn ettelijke restaurants in de buurt van het Mercure, m.n. in / aan Jl. Cemara, die vanaf 's ochtends vroeg al open zijn voor ontbijtgasten. Een paar namen: “The Cat & The fiddle”, The Trophy Bar. Je kunt lopen vanaf het Mercure (ca. 250 - 400 ) meter maar ook een “bemo” pakken voor dat ritje.
Strand is redelijk - in ieder geval schoongehouden van aangespoelde rommel - bij het Mercure maar de meeste gasten geven de voorkeur aan een plek aan het zwembad. Afhankelijk van de tijd van het jaar en het getij kan er wel eens een vervelende geur hangen van wat rottend zeewier dat op / langs de waterlijn ligt.
Er is niet veel te doen in de buurt van het Mercure - ze hebben 1 tennisbaan maar die moet je lang vantevoren vastleggen om te voorkomen dat je alleen in de brandende zon kunt spelen - daarvoor moet je wat verder terug lopen (in noordelijke richting) hetzij langs het strand danwel op straat.
En wat kost dat daat zo ongeveer bij die restaurants? Als het niet veel scheelt kunnen we beter gewoon ontbijt bij het hotel nemen. Weet je toevallig ook tot hoelaat je kunt ontbijten bij het hotel? Meestal uur of 10:00 uur zover ik weet?
Ik weet niet wat je reisperiode is, maar kijk is bij reguliere touroperators die ook losse hotelovernachtingen aanbieden, zoals Kuoni of 333 Travel. Mijn ervaring is dat je dan meestal minder kwijt bent dan via Booking.com of vergelijkbare websites, zeker bij dit soort grote hotels, en het ontbijt is inclusief. Daarnaast kan je bij problemen terugvallen op hun locale vertegenwoordigers.
Als je in Nederland al een ‘normale’ annuleringsverzekering voor je reis hebt afgesloten, hoef je er geen af te sluiten via je touroperator, dan zou je dubbel verzekerd zijn = zonde! Check het dus eerst even met je verzekeraar.