Zijn er misschien Nederlanders die al in Malaga (of omgeving) wonen, of ook hieraan denken? Ik zit er zelf aan te denken om naar de Costa de Sol te vertrekken om daar te gaan wonen/werken, maar zou graag wat meer ervaringen horen of ervaringen uit willen wisselen. In 2011 ga ik in ieder geval 3 weken naar Benamaldena voor een taalcursus.
Ik wil inderdaad ergens aan de kust gaan wonen. De cultuur die ik daar heb ondervonden vind ik gewoon echt helemaal super. In Nederland zit iedereen nu achter de televisie, maar daar zit iedereen nu gezellig na te tafelen en met vrienden wat te drinken.
Ik wil het liefst niet in de horeca werken, dus dat word denk ik nog lastig. Ik zou graag gewoon op kantoor willen werken (projectmanagement of HR). Wat voor werk ga jij daar doen? En wanneer ben jij van plan te vertrekken??
Groeten
De cultuur die jij aan de kust hebt ondervonden zijn van mensen (spanjaarden en buitenlanders) die op vakantie zijn…allemaal blije mensen. Dat verschijnsel kom je overal ter wereld tegen.
Een goede raad: zorg dat je eerst heel erg goed castellaans leert, anders wordt dat kantoor baantje een lstig verhaal
hallo Debbie,
ik ga er van uit dat je iets jonger bent dan ik waardoor ik het begrip werken in Spanje iets breder bekijk.Omdat ik op mijn 50 er toch al een beetje carriere in Belgie heb op zitten en tussentijds wat spaarde denk ik er eerder te gaan ‘wonen’, namelijk in het binnenland van Axarquia.Het is serieus cijferen maar als ik goed mik geraak ik er wel, tot mijn pensioen er is.Het zal minder zijn dan mijn collega’s zullen hebben die in Belgie wensen te blijven werken tot hun 60 of 65 maar hier maakt elk zijn/haar keuze.
Mijn bedoeling is om een niet te duur huis aan te kopen(lenen), dat voorzien van wat extra kamers, en gedeeltelijk te verhuren voor doorreizigers maar dat kunnen ook blijvers zijn die de streek willen verkennen al dan niet per mountainbike,ik stippel het allemaal uit. Zee en skigebieden liggen binnen dagbereik. Zij die 'savonds toekomen krijgen een Spaans avondmaal en wijn zoveel ze wensen, een verfrissende plons in het zwembad is mogelijk.Ontbijt op basis van yoghurt met granen en veel vers fruit. Ik weet niet hoe dit alles zal evolueren,evengoed wordt het niet wat ik wenste.Mogelijk draait het handeltje ononderbroken met skieërs tijdens de wintermaanden.Of ik het alleen aankan zal ik zelf moeten ondervinden.
Ik streef ernaar mensen gelukkig te maken tijdens het reizen en contacten te leggen en onderhouden.
groet
Harry