Mening rondreis

Hallo iedereen

Ik heb dit fora leren kennen via het wereldwijde web en ben bijgevolg nieuw.

Na menig uren te hebben versleten op het forum, had ik de volgende rondreis in gedachten.

Alle info, wijzigingen,… zijn uiteraard welkom (daar doen we het immers voor)!

De reis zou normaliter doorgaan in maart (is dit trouwens een goede periode gezien dit in het regenseizoen is)? Vlucht vanuit Parijs kost dan 650€

dag 1
Vertrek vanuit Parijs

dag 2
Aankomst Jakarta en ofwel onmiddellijk naar Bogor ofwel naar overnachtingsplaats in Jakarta

dag 3
Indien verbleven in Jakarta zullen we in de voormiddag er wat rondneuzen om vervolgens naar Bogor te reizen. De dag nadien zetten we onderstaande voort.

Indien we reeds in Bogor zijn zetten we onze reis verder naar Bandung.
We zouden liefst een auto met chauffeur huren voor deze trip.

Onderweg bezoek aan botanische tuin, op de Puncak een tussenstop voor een natje en een drankje (misschien wandeling naar Telaga Warna), optioneel warmwaterbron in Cipanas en bezoek aan de theefabriek Gunung Mas

's avonds aankomst in Bandung

dag 4
Enkele bezienswaardigheden in de stad bezoeken

dag5
Ofwel naar de hotsprings bij het plaatsje Maribaya en naar Ciater.
Ofwel bezoek Vulkaan Tangkuban Perahu.

dag6
Met het vliegtuig vanaf Bandung naar Yogyakarta
Vervolgens naar overnachtingsplaats

dag 7
Bezoek Borobudur alsook de Prambanan tempel.

dag 8
Vliegtuig nemen vanaf Yogyakarta naar Malang

dag 9
Bromovulkaan of indien men andere suggesties heeft?

dag 10
Huiswaarts (we hebben 1 dag speling voor “tegenslagen”)

Alvast bedankt

Hier is wat je aanraad:

dag 0
Hotel boeken in Jakarta, Bandung, Yogyakarta, Malang. Auto met Chauffeur boeken voor de trip naar bogor, puncak, bandung en tijdens verblijf in Bandung. Vluchten boeken

dag 1
Vertrek vanuit Parijs.

dag 2
Aankomst Jakarta . Overnachten in Jakarta.

dag 3
Om !0.00 vertrek naar Bandung via Bogor (Botanische tuin) en Puncak (Theeplantages)

dag 4
Enkele bezienswaardigheden in de stad bezoeken in Bandung

dag5
Ofwel naar de hotsprings bij het plaatsje Maribaya en naar Ciater.
Ofwel bezoek Vulkaan Tangkuban Perahu.

dag6
Met het vliegtuig vanaf Bandung naar Yogyakarta

dag 7
Bezoek Borobudur alsook de Prambanan tempel.

dag 8
Vliegtuig nemen vanaf Yogyakarta naar Malang

dag 9
Bromovulkaan of indien men andere suggesties heeft?

dag 10
Huiswaarts (we hebben 1 dag speling voor “tegenslagen”)

Ik zou persoonlijk nooit Borobudur en Prambanan in 1 dag doen. Hoewel heel verschillend, denk ik dat ik de tweede altijd minder zou waarderen omdat je er al een tempelexcursie die dag op hebt zitten. Tangkuban Perahu is prima te combineren met Ciater op 1 dag, dus daar kun je het eventueel mee compenseren om op hetzelfde aantal reisdagen uit te komen.

Als ik eerlijk ben, is jullie rondreis gekkenwerk, jullie rennen/vliegen/rijden van de ene plaats naar de ander, ik vraag me af of er dan nog wel iets te genieten valt.

Over jullie vliegreis Yogya - Malang is ook niet goed nagedacht, als jullie al een vliegticket kunnen boeken naar Malang (wat ik betwijfel) dan vlieg je via Denpasar (Bali) en landen jullie pas in Malang rond 2 uur in de middag. Je kunt beter het eerste vliegtuig pakken naar Surabaya en vanuit daar met de bus in ongeveer 2 uur naar Malang rijden, als het beetje meezit ben je voor 11 uur in Malang, tijd genoeg om nog wat rond te kijken.

Maar zoals al gezegd, jullie rondrit is gekkenwerk, ik zou vanaf dag 6 gewoon in Yogya blijven, genoeg te zien, Borobudur, Merapi, Parangtritus, Kraton, Malioboro enz.