In februari 2011 gaan mijn vriendin en ik samen 12 maanden reizen.
Gister hebben we een offerte bij Kilroy laten opmaken hoor graag wat jullie ervan vinden wat betreft de reis, prijs en route. Tips en suggesties zijn zeer welkom!
Amsterdam –> Johannesburg overland via Bazzbus en openbaar vervoer langs de kust naar Kaapstad in 2 maanden. Vanaf Kaapstad gaan we per georganiseerde reis naar Nairobi in 40 dagen. We komen door de volgende landen: Namibië, Malawi, Zambia, Botswana, Tanzania & Zanzibar en Kenia.
In Nairobi werken we 2 maanden bij een project voor straatkinderen (Boscoboys) vanuit narobi vliegen we naar Delhi waar we 2 maanden India en Nepal gaan verkennen. Vanuit Nepal willen we een lokale vlucht naar Bankok boeken vanaf daar willen we 3 maanden Laos, Vietnam, cambodja en Thailand bezoeken. en als laatste vliegen we van Bangkok naar Bali waar we 1 maand bij vrienden verblijven. en van jakarta weer naar Amsterdam vliegen.
de kosten van de offerte van deze reis is inclusief:
#Vluchten: (icl taksen en belastingen)
Amsterdam - Johannesburg
Nairobi - Delhi
Jakarta - Amsterdam
40 dagen overland safari via GAP ADVENTURES
Ontbijt, lunch, diner
Overnachtingen
paar excursies
#Verzekeringen
Lange termijn verzekering (700 pp voor 12 maanden) te duur?
Annuleringsverzekering
prijs PP 4.971 euro
Niet inbegrepen:
Lokale vluchten (ca. 2)
Visa
Hoor graag jullie tips en aanmerkingen over deze reis!
Late reactie maar mss heb je er nog iets aan. Ik weet niet wat er wel en niet onder je verzekering valt maar wij (2 personen + volwassen ‘kind’) hebben een uitgebreidde permanente reisverzekering inclusief een annuleringsverzekering (weliswaar voor een beperkt bedrag) en mogen daarmee ook 12 maanden weg. Deze kost iets van 210 euro voor ons drieen.
We hebben ook met GAP gereisd en vraag me af of je op jullie Afrikaroute geen (goed) goedkoper alternatief kunnen vinden.
Ik ga in mei 2011 ook voor ongeveer een jaar weg, maar dus sowieso niet langer dan 365 dagen. Dit in verband met de verzekering. Ik heb een CZ zorgverzekering die met collectiviteitskorting aansluit met de Ohra reisverzekering. Zorg- en reisverzekering samen voor 125 euro per maand. En ik heb heel wat vragen gesteld aan de telefoon en heeeeel veel (kleine!) lettertjes doorgelezen. Het ziet er allemaal goed uit… Kijk dus of jouw verzekering wellicht goedkoper kan…?