Hoi,
Ben met mijn vriendin en dochtertje (bijna 4 jaar) vier maanden aan het rondreizen door Zuid-Amerika. We zijn net een paar dagen geleden begonnen in Santiago en we zitten nu op een leuke plek in Mendoza.
De komende tijd willen we via Cordoba richting Buenos Aires en Uruguay trekken om daarna weer noordelijk naar Salta en verder naar Bolivia te gaan.
Voor onze komende bestemming zou ik graag tips willen hebben over:
- locaties rondom Mendoza & Cordoba, waar het goed vertoeven is met kinderen.
chao
Etienne
Hallo Etienne,
Ik woon in de Sierras de Córdoba met mijn gezin, dus ik zou zeggen kom eens een dagje langs, lijkt me leuk. Mooie plekken om met jonge kinderen te bezoeken te over in de regio Córdoba, eigenlijk teveel om hier even op te noemen. Zo heb je in de Sierras vele valleien en rivieren, bijna allemaal geschikt om in te pootjebaden (gisteren nog gedaan met mijn kinderen van 5 jr. en anderhalf, was hier gewoon ruim dertig graden in de herfst).
Maar stuur me anders even een privé bericht via het forum of via ons mailadres op de website, dan kijken we of we wat kunnen organiseren. Wij runnen ook een eigen reisorganisatie, dus we hebben hier lokaal veel contacten. In Mendoza doen wij ook veel zaken, maar echt kindvriendelijke activiteiten zitten daar vooralsnog niet bij (veel wijn, skiën, rafting, trekkings, etc.).
Saludos,
Jan
Beste Jan,
dank je voor je reactie.
lijkt me leuk om een keer een dagje langs te komen en pootje baden in een riviertje in de Sierras de Cordoba vind mijn dochter (en ik) ook erg leuk.
Ook zijn we wel in voor een dagtoer, dus wat mij betreft kunnen we het daar ook zeker over hebben. Maar waar we op dit moment vooral naar op zoek is een goede plek rondom Cordoba waar we een paar dagen kunnen verblijven. En waar vandaan we een keer richting Cordoba kunnen gaan (bv: gewoon met OV), waarvandaan we ook lekker een tocht in de natuur kunnen maken en waar het ook gewoon leuk is om niets te doen en voor je cabana (of iets dergelijks) te zitten.
dus mijn vragen voor nu zijn eigenlijk:
- heb jij tips voor een dergelijke plek?
- en zo ja hoe komen we daar (zoals ik mailde zitten we nu nog in Mendoza en kan het zijn dat we maandag of dinsdag de nachtbus richting Cordoba gaan pakken).
saludos
Etienne