Geschikte woonplaats met kind 10jaar

Hallo,
Wie kan ons enkele leuke woonplaatsen aanbevelen?
Wij zoeken Landelijk,maar toch niet te ver van de stad, goede school…
Zo hebben we misschien een idee waar we onze zoektocht kunnen beginnen.
We gaan 3 maanden rondtrekken om het land te verkennen.
We wonen nu reeds 2 jaar in Bali en ondanks dat het een leuk eiland is verlangen we naar Bossen, meer speelruimte en …
We denken dit dus te vinden in Argentinië.
Zijn er misschien plaatsen waar veel expats wonen?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Erwin, Evi en Benneth

Ik denk dat Cordoba en omgeving de beste mogelijkheid zijn, maar daar kan Chenque meer over vertellen want die woon daar :slight_smile: Tigre is ook leuk, maar erg toeristisch in de zomer. Bariloche is natuurlijk ook prachtig (meren, bossen, skien in de winter) maar de dichtstbijzijnde stad is Neuquén en dat is bijna 5 uur rijden… Salta zou ook mogelijk zijn, Rosario wellicht… Corrientes? Beetje te generieke vraag eigenlijk…

Wat willen jullie er verder gaan doen? Werk zoeken? Rentenieren? Ik zou inderdaad eerst maar eens flink door het land reizen om te kijken wat je zoals aanstaat. Spreken jullie al Spaans? Zo niet, dan zal het niet meevallen werk te vinden en de Argentijnse lonen zijn niet bepaald hoog te noemen, ook niet als je bij een multinational aan de slag zou kunnen.

1 like

Hallo Flipsen NL,

Zo te lezen is er inderdaad genoeg keuze!
Het is de bedoeling om te rentenieren (hoe zit het trouwens met de rente in Argentinie) maar vermits mijn vrouw niet stil kan zitten zouden wij graag een B&B uitbaten, we doen dit momenteel ook in Bali.
Wij zouden het liefst aan zee of aan een meer zitten.
Er is misschien ook een mogelijkheid om boten, vistochten te organiseren?
Is het mogelijk dat ons kind naar een lokale school gaat of zijn er ook internationale scholen?
Ik vind hier weinig informatie over op het internet.
Hoe zit het trouwens met de snelheid van de internetverbindingen in Argentinië?
Want hier in Bali is dat hopeloos.
Leuke verblijfadressen zijn ook altijd welkom.

Alvast heel erg bedankt voor deze informatie, we gaan je voorgenoemde plaatsen zeker al eens uitspitten.
Waar woon jij trouwens en hoe bevalt het je?

Erwin, Evi en Benneth

Hola,

Ja, hier in de sierras de Córdoba is het goed toeven vind ik. Je hebt er schone lucht en nog redelijk veel ongerepte natuur. Rivieren & stuwmeren zijn één van de grote trekpleisters van deze regio, dus er is veel toerisme, vooral binnenlands. Een b&b zou je hier volgens mij wel kunnen beginnen, echter houdt er rekening mee dat je goed Spaans zult moeten spreken voor de binnenlandse toerist.
Andere fraaie regio´s vind ik Salta (San Lorenzo bijvoorbeeld, met veel groen) en je hebt er ook veel buitenlands toerisme.
In Gran Buenos Aires zou ik zelf niet gaan wonen, ver weg van ruige natuur en je vindt er teveel stadsgekte. Natuurlijk wel weer betere voorzieningen, echter hier in Córdoba zit ook alles. Wij wonen maar op 50 km van de stad Córdoba en toch in de natuur. De stad Córdoba biedt heel veel universiteiten etc.
In bijna alle kleinere steden zitten privéscholen van een goed niveau.

Internetverbindingen zijn nogal problematisch. Ik heb al twee jaar een mobiele internetverbinding en daarmee kunnen wij toch goed uit de voeten. Je hebt te weinig snelheid om bijvoorbeeld relaxed filmpjes op Youtube te gaan kijken, maar voor mail en website bezoek is het goed genoeg. Als je bijvoorbeeld in Villa Carlos Paz gaat wonen (een wat grotere plaats) is er ook wel breedband beschikbaar.

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel,

suerte,
Jan

1 like

je kunt aan Esteros del Ibera denken, wetlands beetje midden noorden, lekker tropisch vochtig klimaat ook :slight_smile: Veel water, veel wildleven (vogelkijken), maar voor vissers niet heel interessant, enkel kleine soorten.

Daarnaast kun je aan de Parana rivier denken, op het gebied van B&B nog wat maagdelijk terrein volgens mij, maar er gaan veel vissers naar toe. Het kan moeilijk zijn daar te starten, maar ook een buitenkansje. Wij hebben er dit voorjaar (najaar argentinie) gevaren in de buurt van Rosario, zeer imposant. In Santa Fe provincie is de rivier maar liefst tussen de 10-20 km breed. In de delta waar beide rivieren samenkomen ( river uruguay) 48 km breed… na de amazone de langste rivier in zuid amerika. 2,570 kilometers… De Parana heeft meer te bieden voor vissers dan de Uruguay. Kijk ook hier: http://www.welcomeargentina.com/pesca/parana_i.html

Wat linkjes over vissen in argentinie, zeer populair… Cordoba zit er niet echt bij, maar ik heb niet alles gelezen. Noord West patagonia met zijn meren is zeer interessant.
http://www.argentinaturistica.com/2pesca.htm
http://www.patagonia-argentina.com/i/actividades/pescar5.php

veel bezoeken en zien lijkt me toch een echte aanrader, het ‘gevoel’ van een plek moet toch de doorslag geven lijkt me. Succes!

1 like