Hola,
Eind oktober ga ik vanuit BA naar Córdoba,eventjes kort de stad bezoeken en dan verder de provinie in.
Welke plaatsen moet ik er zeker bezoeken?(ik zou graag enkele dagtrekkings doen in de Sierras)Ik heb er 4-tal dagen voor.
Nadien vertrek ik vanuit Mina Clavero richting Mendoza met de bus.
Daar wil ik zeker een stadsbezoek doen en dan ook enkele excursies (vooral die naar de Aconcagua).Iemand die een goed reisbureau weet ter plaatse?(aan democratische prijzen)Welke excursies mag ik zeker niet missen?Hier heb ik ook een dag of 4-5.
Nadien trek ik verder naar Talampaya en Ishuagualeste(ik denk om San Augustin de Valle Fértil als uitvalsbasis te nemen)Is er een gemakkelijk busverbinding vanuit Mendoza naar San Augustin?Welke maatschappij is 't beste?
Alle tips zijn welkom.
(@Alex en Rykje:dan kom ik jullie richting uit,:))
In de Sierras de Córdoba zou je bijv. twee dagen Champaquí en twee dagen Los Gigantes kunnen doen, beide erg fraaie trektochten en met overnachting. In Los Gigantes kun je zelfs in een grot overnachten: DPG Media Privacy Gate
Wat ook veel bezoekers doen is een dagtocht maken naar het park Quebrada del Condorito.
Plaatsjes in de Sierras de Córdoba die de moeite waard zijn vind ik: Alta Gracia, La Cumbre/La Falda, Capilla del Monte & San Marcos Sierras, Santa Rosa de Calamuchita & Villa General Belgrano.
In Mendoza is het natuurlijk ook erg leuk om een dagje rond te fietsen/zwalken tussen de bodega´s. In Maipú zit nog een fraaie posada gerund door een Vlaming (Hans Devloo, www.caviereswines.com), misschien een bezoekje waard?
Voor de rest in Mendoza een dagje thermen doen, in Cacheuta of Villavicencio.