Memphis

Hallo allemaal,
Meestal vind ik het antwoord al als ik op het forum kijk. Zo hebben we vorig jaar de westkust van Amerika gezien en dit jaar wilden we vooral New York zien. Maar nu heb ik een vraag waar ik jullie hulp bij nodig heb.

Wij vertrekken begin mei voor 11 dagen naar New York. De eerste 5 dagen staan vast. Maar de overige dagen nog niet. Die wil ik opvullen met Philadelphia en Washington. We willen ook wel een dagje naar Memphis, (Graceland). Maar dat ligt uit de route en is zeker een dag rijden. Is dat wel te doen en aan te raden? Of is er genoeg te zien in Philadelphia en Washington om 3 dagen door te brengen in elke stad.

1. Aankomst New York
  2. Verblijf New York
  3. verblijf New York
  4. Verblijf New York
  5. Vertrek uit New York + huurauto halen
  6. Vertrek vanaf JFK en huurauto weer inleveren.

Alvast bedankt voor de tips/antwoorden.

Hoi!

Ik zou het afraden om helemaal naar Memphis te rijden voor 1 dag omdat er in Washington en Philadelphia genoeg te zien is en Memphis meer dan 1 dag waard is. De afstand moet je daarnaast ook niet onderschatten en dan ben je eigenlijk een hoop tijd al kwijt aan het reizen en heb je te weinig tijd om de stad te zien. Naast Graceland is er in Memphis nog de Stax studio’s, de Sun studio’s en Civil Rights Museum die allemaal de moeite waard zijn om te bekijken. Dan heb ik het nog niet gehad over Baele street waar je super leuke bandjes kunt zien optreden. Washington en Philadelphia hebben ook erg veel te bieden. Wij hadden zelf achteraf spijt dat we niet meer tijd hadden genomen om Philidelphia te bekijken. Washington bestaat vooral uit museums en monumenten. Bijna alle museums zijn gratis en ik raad je echt aan om er een aantal te bezoeken. Het capitool en de national library zijn ook erg indrukwekkend om te zien. Philadelphia is de geboorteplaats van de VS waar je de independence hall en freedom bell niet kunt missen. De gevangenis Eastern State Penitentiary in Philadelpia is ook zeker de moeite waard om te bezoeken! Veel gevangenissen zijn gebaseerd om dit model gevangenis en Al Capone heeft er ook een tijdje gezeten. De stad zelf is ook de moeite waard om te bekijken en eens doorheen te lopen.

Hoop dat je hier wat aan hebt!:slight_smile:

1 like

Ik kan mij vorige post op de één of andere manier niet aanpassen maar mocht je tijd over hebben dan zou ik je aan willen raden om vanuit Philadelphia richting Lancaster te rijden naar het platteland. Hier woont de Amish gemeenschap. Het is een totaal andere cultuur en ik vond het indrukwekkend om te zien hoe alles daar nog met paard en wagen of met een step wordt gedaan.

1 like

Dank je wel Globetrotter voor je antwoorden. Ik was er al uit dat Memphis eigenlijk niet te doen in zo’n korte tijd. Maar door je antwoorden zullen we nu meer tijd doorbrengen in Philadelphia omdat er dus best wel veel te zien en te doen is. Ook Lancaster spreekt me wel aan. Misschien kunnen we daar ook een dag naar toe. Ik zal even kijken of we dat kunnen inpassen. Maar je hebt me al super geholpen door aan te geven wat er nog meer te doen is in Philly. Daardoor denk ik dat we genoeg te doen zullen hebben in New York, Philadelphia en Washington in 11 dagen tijd. We vertrekken volgende week maandag al naar New York. Álles al geregeld alleen de hotels in Philadelphia en Washington nog niet. Dat willen we ter plekke doen. Echt superveel zin in deze vakantie met onze kids. Nogmaals heel hartelijk dank voor je antwoorden. Daardoor is Philadelphia nog meer voor mij gaan leven. En lijkt het me ook de moeite waard om meer tijd voor deze stad uit te trekken. Groetjes,

1 like

Graag gedaan! Goed idee om de hotels daar te regelen. Is goed te doen en geeft je ook wat speling in je tijdsschema. Ik wens jou en je gezin een hele fijne en vooral mooie reis toe! :zon02: