MELBOURNE januari 2012!

Hi! Ik ben 22 jaar en ik kom uit Apeldoorn. Ik ben al een paar maanden alleen in Australie aan het reizen, wat mij heel erg goed bevalt! Ik zou het leuk vinden om wat meer mensen te leren kennen om leuke dingen mee te doen. En dan vooral in en rond Melbourne, aangezien ik daar deze maand verblijf. Ik wil graag meer van Melbourne ontdekken en ook zeker een keer het nachtleven van Melbourne meemaken!
Dus ben jij van plan om ergens deze maand ook in Melbourne te verblijven, let me know! :slight_smile:
X Sjanne

Hoi Sjanne,

Melbourne ga ik zeker aandoen, maar nog niet voor in elk geval 8 maanden. Ben nu namelijk nog aan het sparen voor mijn reis naar Australië met bezoeken aan NZ, Indonesië en Thailand/Cambodja/Laos/Vietnam op de terugweg.

Ik vroeg me af, werk je ook in Australië, of heb je genoeg spaargeld meegenomen uit NL? Ik wil namelijk best werken, maar ook reisvrijheid hebben en ik vroeg me af of een maandje werken betekent dat je daarna ook een maand kunt reizen of niet. Heb jij een idee van wat een maand in Australië kost als je niet al te veel luxe dingen doet zoals duiken, tours etc?

Groetjes Marijke

1 like

Heey Sjanne,

Bevalt het allemaal een beetje?
Maar ik ga dinsdag naar Melbourne, heb daar voor 2 weken een hostel geboekt.
Heb er erg zin in, maar ik ga ook in m’n eentje.
Moet zeggen dat ik het toch een tikje spannend vind, ben van plan een half jaar te blijven.
Hoop snel wat van je te horen ( ik kom trouwens uit nunspeet en ben 23 jaar)
Groetjes Pauline

1 like

Hoi Marijke,

Helaas, dat duurt nog even. Jij probeert in elk geval de winter van 2012 in Nederland over te slaan zie ik;)
Maar ik heb erg lang gespaard dus hoef er niet naast te werken. Zijn wel genoeg mensen die dat wel doen, en om mensen te leren kennen is dat wel heel leuk.
Maar lastig zeggen hoeveel een maand kost, hangt er vanaf… Ik ben namelijk echt aan het genieten en probeer niet echt te veel aan geld te denken.
Boodschappen zijn erg duur dus vaak ga ik s avonds ook ergens wat eten, qua kosten maakt dat soms weinig uit als je niet duur uiteten gaat.
Maar hostel is gemiddeld ongeveer 28 dollar, 22 euro per nacht. Maar kan ook oplopen tot 30 euro (meestal 6 of meerpers kamer) eten hangt erg van jezelf af… Denk rond de 20 euro per dag gemid, maar kan zeker goedkoper.
Alles is hier duur maar met werken verdien je hier dan ook meer per uur dan in Nederland, dus als je werkt zijn de verhoudingen wel goed.
Geen idee hoeveel je per maand kwijt bent, maar als je hier bent mòet je sommige dingen gedaan hebben, en dan ben je zo 3000 euro kwijt in 2 maanden. Ik in elk geval, als het niet meer is. Heb het shoppen etc niet meegeteld;)
Maar moeilijk zeggen dus! Veel geld sparen… Of idd gaan werken! Als je maar niet al te veel met geld bezig moet zijn hier, want er zijn hier te veel mooie dingen om op te noemen… Tours en duiken zijn ook duur, maar de moeite waard.
Ik ben in 3 weken van Sydney naar cairns gereisd met de greyhound bus, heb zelf de dingen uitgekozen die ik wilde en het reisbureau heeft geboekt, en dit was 1700 euro. Eten zat er dan vaak bij in, en ik heb ook alle mooie plekken gezien en alles gedaan zoals surfen, snorkelen, duiken, zeilboot…

Hoop dat je zo beetje een idee hebt gekregen!

Hi Pauline,
Dankjewel voor je reactie! Gaaf dat je ook alleen gaat reizen. Welk hostel heb je geboekt? Ik zit op het moment ook in een hostel in Melbourne. Weet nog niet precies welke dagen ik
blijf, mijn zus woont ook in Melbourne dus daar ben ik soms ook.
Misschien kunnen we even contact houden via Facebook? Mijn achternaam is Schurer, kun je mij wel even toevoegen…

Groetjes Sjanne

O kijk is aan, dat is ideaal.

Kijk : Coffee Palace Backpackers
24 Grey Street
St Kilda Beach
Melbourne

Heb dit hostel geboekt, ken je het toevallig?
Ja lijkt me leuk contact te houden, ik zoek je even op !
Groetjes

hee sjanne,
wilde je nog een keertje afspreken voor een borreltje of een kopje koffie?
groetjes pauline (zit nu in coffee palace backpackers)

1 like

Hee Pauline, lijkt me leuk! Ik ben alleen op het moment in Tasmanie, doe een roadtrip met mijn zus. Ik ben de 23e weer terug, en dan heb ik gewoon de hele week in Melbourne. Waar ben jij nu? En bevalt het een beetje? :slight_smile: Hoop dat je een goede reis hebt gehad. X!

Ik weet niet of je mijn bericht al hebt gelezen, ik had gereageerd, maar niet via jouw bericht op ‘snel reageren’ gedrukt, dus weet niet of je een mail hebt ontvangen!

Hoi hoi,
O dat is ook niet verkeerd Tasmanie, veel plezier daarzo.
Nou de reis was wel erg lang, moest iets van 12 uur op shang hai wachten, vertraging.
Maargoed we hebben het weer overleefd he.
Oke nou leuk dan houden we tegen die tijd nog wel contact ja ?
GRoetjes Pauline

Hoi Sjanne,

Bedankt voor je antwoord! Zal proberen zo veel mogelijk te sparen en ik wil sowieso een beetje werken. :slight_smile:

Veel plezier nog!!!

Groetjes Marijke