Melbourne-Adelaide-Sydney

Hallo, vandaag zijn we met de voorbereidingen van Australië begonnen. Nieuw Zeeland hebben we nu zo goed als bekeken en een grove planning gemaakt.
Maar nu, we landen op Melbourne en willen daar 2 nachten verblijven om vervolgens naar Great Otway Park te rijden, Kennett River bekijken, etc. voor 2 dagen. Vervolgens willen we nog een dagje verder langs de Great Ocean Road, 12 Apostels etc. En dan door naar Halls Gap om de Grampians twee/drie dagen te bekijken. Dan naar Mount Gambier, twee dagen, dan naar Nurrang om van daaruit naar Kangaroo Island te gaan. Daar blijven we een of twee nachten. We willen vervolgens Adelaide en Barossa Valley bekijken. Onze wens zou zijn om daarna naar Flinders Range Park te gaan om vervolgens naar Sydney af te reizen. Wie heeft voor ons een goede route van Flinders Range naar Sydney. We hebben circa 6 dagen over om in Sydney te komen vanaf Flinders Range.

Wat vinden jullie is Flinders Range er tussen te passen of is het aan te raden om vanuit Adelaide gelijk naar Mildura en dan onze weg naar Koscuzisoco Park (ik weet niet of je het precies zo schrijft :blush:) of hebben jullie een mooie route vanuit Adelaide naar Sydney die in 6 dagen is te doen?

We horen het graag!

Hallo Desiree,

hoe lang hebben jullie in totaal voor Australië, wanneer,in welke maand(en) gaan jullie reizen. De dagen die je hierboven noemt, zijn dat de dagen dat je ergens bent of zitten daar de reisdagen bij in?
Bedoel je met Nurrang Narrung? En voor de Flinders naar Sydney heb je twee mogelijkheden, via Broken Hill, Wilcannia en Dubbo of via Mildura en Canberra. Dan kom je bij Mounts Kosciszko in de buurt. Onderweg heb je dan meer te zien. De routes schelen nog geen uur en maar 15 kilometer.
Ik raad je aan om het bovenstaande eens in een dagplanning te zetten.
Maar de vragen in de eerste zin zijn wel even belangrijk.
Groet,
Willem
PS. Aan Narrung hebben we wel leuke herinneringen. Je kunt er bij de pont ook gratis kamperen. Kijk op onze website maar eens onder ‘Onmoetingen’ en dan nummer 31, over ‘Pontbazin Jill in Narrung’. En als je dan toch in Narrung zou komen, rijd dan even door naar Raukkan, 6 kilometer verder. Gewoon voor de curiositeit.

Beste Willem, wij komen op 6 maart in Melbourne aan, halen dan de camper op 7 maart op en dienen onze camper op 26 maart in te leveren in Sydney. De dagen die we noemen zijn inclusief reizen, het zijn geen grote afstanden (denken wij).

Als je alle dagen zo achter elkaar zet, gaat het wel. Maar probeer ook eens te bepalen wat je waar wilt doen. Wil je in de Flinders de wandeling naar de top van Mount Olsen Bagge doen Mount Olsen Bagge hike, Flinders Ranges, Australia Photo , wil je er de Arkaroola 4wd Ridgetop Tour met barbecue in de bush doen http://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g499701-d565218-r266469002-Arkaroola_Wilderness_Sanctuary-Arkaroola_South_Australia.html . Wil je tussen Melbourne en Apollo Bay de Triplet Falls bezoeken?http://www.visitvictoria.com/Regions/Great-Ocean-Road/Things-to-do/Outdoor-activities/Walking-and-hiking/Triplet-Falls-Rainforest-Walk.aspx En in Port Augusta het Wadlata Outback Centre http://www.tripadvisor.com.au/Attraction_Review-g255406-d2249072-Reviews-Wadlata_Outback_Centre-Port_Augusta_South_Australia.html
En later in Hay het schaapscheerders centrum, museum en school. En als het lekker weer is gratis zwemmen in het gemeentelijke zwembad aldaar. Bij Mount Gambier vergeet ik bijna de kraterrandwandeling op Mount Schank. En ga zo nog maar een poosje door. Wil je naar het hoogste punt van Australië etc. Probeer een een paar (halve) dagen speling in te bouwen voor onverwachte zaken die op je pad komen. Zoals de raderboten op de Murray.
Veel plezier bij het plannen,
Willem

Hoi Willem,

Dank je wel voor je tips, ook die je ons per mail hebt verzonden! We hebben nu een beetje een indicatie wat we willen doen en zien wel wat mogelijk is als we daar zijn. Het ook een beetje op ons af laten komen, is net zo leuk! Dit hebben we ook met Nieuw Zeeland gedaan, waar we van 30 januari tot en met 6 maart zijn.

Leuk dat je ons gaat volgen!

Ik dacht ineens, ik moet eens wat verder kijken en zag dat we al eerder contact hadden, in juni. Ik raak de tel en de namen soms kwijt met zo veel ‘klanten’. Ik ben al blij dat ik geen tegenstrijdige dingen heb gezegd ;-). Maar je plan is iets veranderd en blijft een kwestie van strak plannen.
Groet, Willem

Hoi Willem, dat kan gebeuren, je hebt mij een paar weken geleden nog de mail met informatie gestuurd en ik heb je toen ook uitgenodigd om ons te gaan volgen op Pindat.com. En je hebt dit geaccepteerd ������

Zo is er weer een raadsel opgelost. Ik heb een paar weken geleden Pindat (waar ik nog nooit van gehoord had) nog gemaild om te vragen of ze daar wisten hoe jullie aan mijn e-mail adres waren gekomen. Want ik kende natuurlijk geen Chris en Dees, zoals jullie op Pindat heten. Maar goed, omdat het om een NZ en Aus reis ging, wilde ik het wel volgen. Maar nogmaals, ik had geen idee dat jij Dees was. Nu wel :dag:

Oh oh, sorry voor de verwarring, Willem. Was niet mijn bedoeling. Ik ben er vanuit gegaan dat je wist wie ik was/wij waren. :relaxed::relaxed::relaxed::relaxed: Dees, Désirée…@gmail.com, Deesje…

Excuses voor het ongemak

Ja, nu ben ik weer helemaal bij, Dees M…, die ik vergeten was de bestanden te sturen. Maar de naam Chris was nog niet voorbij gekomen, vandaar misschien. Plan maar flink verder.