Mijn vrouw en ik willen drie dagen de Mekong delta doen. Wij willen de middelste dag per fiets door de delta toeren. Wij hebben wel volledige driedaagse fietstochten door de mekong gevonden maar niet de tocht die wij willen maken. Wie kan ons helpen om een reisbureau in Ho Chi Minh te vinden die deze reis wel kan aanbieden?
Hallo Coren Wilna,
Ik denk dat je dus gekeken hebt bij groep trips, en dus je een keuze moet maken tussen deze en prive.
Prive is alles te regelen en verschil is te overzien.
Op het internet zijn honderden bureaus te vinden waar je deze tour prive kan boeken, zoals je voor ogen hebt.
Hoewel ik met jouw tour geen ervaring heb, maar met tientallen andere tours van hen wel ( allemaal goed ), is misschien Buffalo Tours ( http://www.buffalotours.com/ een optie ).
Gewoon even een mailtje naar Yen Nhi @ BuffaloTours en bekijk even de prijs en het gebodene.
gr.
Ton.
Beste Ton,
Lees met veel plezier al je reacties (ben pas bekend met deze site, erg veel nuttige informatie en leuk om te lezen)
Heb jij nog tips voor een fietstocht in de Mekong delta? Kan ik dit in mijn eentje doen?
Is het veilig en is de weg te vinden van dorp naar dorp?
Heb er veel zin in.
Ga in februari. jij ook veel plezier daar.
Groetjes Henria
Henria ,
wij lossen het anders op …trekken bvb een dag naar Ann Binh …met
de bedoeling ginds wat op dat eiland met de fiets plaatselijk rond te toeren
gaat dan natuurlijk niet over een groot traject .
zo ook denken we in Cantho een halve dag op die manier te vullen ,
geert,
Hallo Henria,
Ik vind het fijn dat deze site je wat verder kan helpen met tips om een mooie vakantie te realiseren.
Nu ben ik niet echt een fietser en heb dus daarmee niet of geen ervaring mee.
Zie wel overal fietspaden en ook in de Delta.
Gezien de vele vragen over fietsen, heb ik me voorgenomen om van de meest populaire lokaties fietskaarten te verkrijgen. Deze scan ik dan en hoop zo misschien mensen, zoals jij, wat meer te kunnen helpen.
Ik ben half januari weer terug.
Dit even terzijde.
Onze WW vriend Geert, moet even deze informatie ontberen, maar heeft het prima opgelost.
Ik denk dat de Delta heel goed met de fiets te verkennen is en veilig is in je eentje.
Maar dit kan ik dus niet voor 100 % garanderen.
Zoals in elk land heb je maar 1 gek nodig die je dan net op dat tijdstip treft en ook nog op die lokatie en ook niet spoort.
Maar ik zou gewoon een fietstocht inplannen voor de Delta en ik beloof je na terugkomst met een route te komen.
Ik hoop dat Geert je na zijn terugkomst zijn ervaring kan geven en je ook kan verder helpen?
Wij zijn beide midden Januari terug.
gr.
Ton.