Fietsen Mekong Delta

Hoi allen,

Ik ga in juli 4 weken naar Vietnam. Vliegtickets en eerste hotelovernachting is geregeld. De rest wil ik zoveel mogelijk daar regelen. Twee vragen daarover:

• Ik wil graag een fietstocht maken van een aantal dagen door de Mekong Delta. Is het verstandig dit van tevoren te boeken of kun je dat daar ook nog ter plekke regelen? Ik kwam onderstaande site tegen http://reisbureau.vietnamjourney.nl/fietsen-mekongdelta.html

• plus nog een extra vraagje; is het in juli nodig treinreizen van tevoren te boeken?

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen! Alvast bedankt!

groeten Mark

Hallo Mark,

Een fietstocht door de Mekong is meestal niet een complete tocht per fiets.

Je hebt te maken met de combinatie met boot, bus/auto en fiets.
De door jouw gevonden site, bied deze trip alleen aan wanneer je alles bij hen boekt; dus een complete rondreis!!
Denk dat je dat niet van plan was?

Maar inderdaad, je kan het te plekke boeken bij andere bureaus en met een gids en vervoer en overnachting.
Zal wel aan de prijs zijn want ik denk dat je alleen reist en dus alle kosten voor jezelf zullen zijn.

je kan dit ook zelf organiseren en dan met de bus naar Cai Be gaan en dan aansluiten bij een groep en zo wat van de omgeving te boot zien.
Dan afhaken bij een eiland en daar een overnachting boeken en daar dan in de middag het eiland per fiets verkennen.

In de volgende ochtend naar Can Tho reizen en daar in die middag de omgeving per fiets verkennen.
De ochtend erop vroeg naar de “floating markt” en in de middag terug naar Saigon.

Op deze manier kan je zelf alles plannen en het aantal dagen per regio zelf bepalen.

Ga je echt helemaal met een gids, dan kost het meer, maar hoef je je nergens over te bekommeren en de gids kent de weg en je overnachtingen, vervoer, trips zijn ook al geregeld.

Is net wat je wilt.

Treinen.
Is een beetje afhankelijk op welke route je de trein wilt nemen.
Maar omdat het laagseizoen is in jouw periode, kan je er normaal gesproken vanuit gaan dat er aanbod is van plaatsten welke je wilt boeken.

Kan je geen softbed krijgen, dan maar een hardtop bed en voor een paar dollars een camping matrasje kopen.
Zou wel vantevoren boeken in Viet Nam zelf en niet het op de laatste dag op aan laten komen.

Wanneer je toch laat aankomen op de laatste dag, dan niet luisteren naar mensen die voor het station staan en zeggen dat alles is volgeboekt, maar echt naar binnen gaan en het daar navragen.
Je hebt de kans dat je wordt opgelicht en een duur ticket koopt bij een bureau terwijl er wel tickets te koop zijn die veel goedkoper zijn.

Gr.
Ton.