Fietsen in Vietnam

Heeft iemand ervaring met fietsen in de Mekong Delts vanaf Saigon naar het zuiden?
Wij willen dit graag doen, maar twijfelen, of we niet de hele dag staan te zoeken op de kaart, omdat we niet langs de grote wegen willen fietsen.

Friezin

Hoi Friezin,
Denk dat je beter je berichtje post in het Vietnamforum hier op wereldwijzer zie link: hier aanklikken
Zelf ben ik maar éénmaal in Vietnam geweest en had toen Ho Chi Minhstad en de Cu Chi tunnels bezocht.

Wij hebben twee jaar geleden in Vietnam gefietst. Alles laten regelen door
http://www.vietnamjourney.nl.
Wij hebben de discovery delta gedaan van slechts 3 dagen (we hadden maar twee weken in Vietnam vandaar) en het was echt super!
Het waren onze eerste dagen vd vakantie en dat is echt een aanrader omdat je gelijk echt helemaal in het land zit, je komt geen toerist tegen, alleen maar aardige Vietnamezen.

Deze fiets organisatie had de zaakjes allemaal heel goed geregeld. We werden met de auto bij ons beginpunt afgeleverd, hadden een summiere maar duidelijke routebeschrijving mee en prima fietsen. Eindpunt werd je weer opgehaald (eerst bootje, toen auto) en kom je op die manier weer makkelijk in de bewoonde wereld. Bagage hoef je nauwelijks mee te nemen omdat je in hotelletjes kunt overnachten (zit er bij in).

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Hallo Nicolett.

Deze organisatie had ik inderdaad op internet al gevonden.
Maar wij willen graag zelf onze fietsen meenemen en dan vanuit Saigon zo’n 4 weken door de Mekong delta fietsen. Ik kan ze eensmailen, of ze daar ook iets van een route hebben.
In ieder geval bedankt voor je reactie.

Friezin

Grote kans dat ze dat hebben lijkt me.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen trouwens. Wij vonden die paar dagen dat we er gefietst hebben zo leuk dat we ooit nog wel eens voor een langere tijd daar willen fietsen (ook met eigen fietsen).

gr.,
Nicolette