Wie heeft ervaring met fietsen in de Mekong Delta? Wij willen onze fiets meenemen in het vliegtuig om ten zuiden van Saigon een rondje langs de Mekong Delta te gaan fietsen. Maar we zijn bang, dat we voortdurend op de kaart staan te zoeken naar kleine weggetjes, omdat we niet langs de grote wegen willen fietsen?
Ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel dat je ook fietsen kunt huren in Vietnam. Maar er zijn mede Vietnamreizigers op het forum die volgens mij wel een antwoord op je vraag hebben.
wij huurden veelal op de plaatsen waar we verbleven weliswaar meestal
niet zo confortabel fietsen en deden er beperkte fietstochtjes …
wat de mekong betreft verbleven we er op het eilandje an binh waar het zeer aangenaam fietsen was ! het is wel dikwijls improviseren wat het traject betreft … en sowieso rijd je af en toe verkeerd …
Ik neem toch liever mijn eigen fiets mee! En och verkeerd rijden is niet zo erg, als je maar ergens komt waar je kunt overnachten, dan rijd je de volgende dag weer verder.
Maar het is wel handig, als je een route hebt, dat geeft wat meer houvast.
Hoi Friezin,
Zie nu pas je vraag, maar ik ben in febr. naar de Mekong delta geweest en wilde er ook fietsen.
Fietsen die je huurt zijn geen fietsen waar je grote afstanden mee kunt afleggen.
Verder is het van belang dat je ergens een goede kaart bemachtigd, in de Mekong zelf was dit niet te krijgen, je krijgt alleen de grote wegen.
En omdat je veel rivieren moet oversteken is het van belkang dat je weet waar de (fiets) veerboten zijn.
Als je google maps kunt ontvangen heb je prima kaart natuurlijk.
Mij is het niet gelukt om zonder over de grote wegen te fietsen bij een andere plaats aan te komen.
Maar als ik het nu wederom zou doen, want het is echt een mooie streek om te fietsen zou ik het via AWOL doen, die hebben een reis met goede fietskaarten en je kunt zelf je hotels uitzoeken.
In de meeste grotere plaatsen kun je overnachten.
Heel veel fiets plezier.