Mekong op de bonnefooi rond 1 mei, te doen?

Eind april landen wij in Saigon. Na 2/3 nachten willen we naar de Mekong Delta. Dat betekent dat we daar komen rond 1 mei als de Vietnamezen vakantie hebben. Normaal gesproken doen we alles op de bonnefooi, dus geen georganiseerde trips. Is dat doen ook goed te doen? Of lopen we vast in de mensenmassa en is er dan geen hotel/home stay te vinden. We dachten aan Can Tho of één van de eilandjes bij Vinh Long.

Bedankt

Hallo Ron,

Geen probleem hoor wanneer je op 1 mei naar de Mekong Delta gaat.
De Vietnamezen zijn er dan al en wanneer ze reizen nemen ze meestal niet de de touristenbussen; te duur.
Veelal gaan ze bij familie op bezoek, ook de kust is populair.

De touristische homestays zijn veel te duur voor de Vietnamezen; kost ze bijna een maandsalaris voor 3 dagen.
Zij doen de echte homestays, bij hun familie of een 1 ,2 sterren hotel

Wil je dus naar een hotel, dan kan het wat drukker zijn omdat deze wat luxer zijn en zeker de 1 en 2 sterren zijn goedkoper dan een homestay.
Dus daar kan je weleens een volgeboekt hotel verwachten.

Conclusie
Dus ga je op de bonnefooi , verwacht ik geen problemen met het reizen, maar de keuze van een hotel is wat beperkter.
Homestay geen problemen door de vrije dagen van de Vietnamezen, maar meer door buitenlandse touristen; vooral de bekendere homestays.

gr.
Ton.

Ha Ron,

Ik weet niet precies wat voor omstandigheden april met zich meebrengt en hoe druk de Vietnamezen het maken. Onze ervaring van afgelopen november was wel dat je heel goed op de bonnefooi door de Mekong Delta kunt reizen. We verbleven een nacht bij een homestay op Ahn Binh bij Vinh Long, een nacht in Can Tho en een nacht in Rach Gia voor we naar Phu Quoc overvoeren. Dat ging best soepel allemaal!

Heel veel plezier!

Via Wereldwijzer app

Hallo Pim en Jiska,

natuurlijk wel een heel verschil of je in november ( laagseizoen ) of in een super hoogseizoen gaat reizen.
Op de laatste dagen van april en begin mei worden er zelfs extra bussen ingezet en vluchten om iedereen ( Vienamezen ) te kunnen vervoeren.

Door op vrijdag 2 mei vrij te nemen hebben vele dan een heel lang weekend.
Namelijk 30-4 en 1-5 zijn nationale feestdagen en dus vrij, en met 2-5 erbij en dan aansluitend het weekend is dat dan heel aantrekkelijk voor heel veel mensen om hun familie te bezoeken.
Daarom is het druk met vervoer.

Vandaar ook natuurlijk de terechte vraag van Ron.

gr.
Ton.

Klopt Ton. Daarover kan jij denk ik beter oordelen dan wij als ik het zo lees!

Via Wereldwijzer app