Meivakantie... moeilijkkk

Hallo!
Stiekem zijn we al aan het kijken waar we naar toe gaan in de meivakantie.
We hebben twee weken, zijn met vier personen (2 kinderen van dan 12 en 15).
Weten jullie een leuke budget bestemming? Het mag binnen en buiten Europa zijn, het liefst ook met een strandje erbij voor de rust. :vak02:
Natuurlijk mag er wel het een en ander te doen zijn.
We vinden het niet erg om een keer te verkassen, we zijn ook wel wat gewend van buiten Europa, maar in de meivakantie willen we niet te erg rondtrekken.
Wat vinden jullie van Georgie of Armenie?
Of een Frans/Italiaans eiland…
Buiten Europa mag ook, als het maar niet richting Japan is, dat is wel weer erg ver. 8/9 uur vliegen is de max.
Alvast bedankt!:vissen:
lhorst

Ik was deze meivakantie in Armenië en Georgië. Zo mooi!

Strand heb ik niet gezien (is er wel in Georgië, maar is vrij ver vanuit Tbilisi). In plaats daarvan heb ik Yerevan, Alaverdi, Tbilisi en Sighnaghi bezocht.

Ik ben nog bezig met het uitzoeken van foto’s, het monteren van filmpjes en het schrijven van tips op mijn site. Bij deze alvast een linkje naar mijn eerste schrijfsel over Armenie, inclusief filmpje: IkReis - Top 5 kloosters in Armenië.

Andere bestemmingen die ik de afgelopen jaren in de meivakantie bezocht:

• Kiev
  • Oekraïne (gaaf, maar duur)
  • Macedonië
1 like

eeh… meivakantie?? In 2016?? Anders kun je het beter juni-vakantie noemen.

Dank voor je zeer uitgebreide antwoord! Ik ga snel al je tips bekijken.

Tja… Je hebt een punt…
Maar om geen verwarring te zaaien, blijf ik het meivakantie noemen!

Ik zie dat ik hierboven een typfout heb gemaakt.

Oekraïne is niet duur, daar waar Oekraïne staat had ik Oezbekistan willen typen.

Ik ben net terug van 3 heerlijke weekjes Armenië en zie je berichtje nu pas.

Armenië is een prachtbestemming ! Maar … als ik het zo lees beantwoordt dat land wellicht niet meteen aan wat jullie nu zoeken. In Armenië moet je rondtrekken (self drive kan er uitstekend).

Je kan wel aardig wat uitstapjes doen vanuit hoofdstad Jerevan, maar om echt het land te ervaren moet je verder trekken. En niet alleen op de weinige hoofdwegen blijven. Twee weken is m.i. een strikt minimum, tenzij je op een drafje van klooster naar kerk wil. Die kloosters zijn wel erg mooi en veelal fraai gelegen, maar Armenië biedt veel meer dan dat. In mei/juni is de natuur er op zijn mooist en kan je er ook heerlijke trektochten maken.

Armenië is een klein land, maar is erg bergachtig. De afstanden vallen vaak langer uit dan ze oorspronkelijk lijken.

In Georgië ben ik ditmaal niet eens geraakt. Tijdgebrek. Maar daar wil ik beslist nog heen.

Oezbekistan, nog een topbestemming, maar al meer afgestemd op het toerisme (en dus duurder). De afstanden zijn er groter en ook daar moet je rondtrekken en meermaals verkassen wil je wat van het land zien. De highlights op de zijderoute zijn zeker uniek. Maar voor het echte Oezbekistan moet je eigenlijk ook naar de Fergana-vallei. Ook hier dus best minimum twee weken uittrekken voor een eerste indruk.

Al aan Kroatië (er zijn daar ook minder drukke eilandjes) of Montenegro gedacht ?
Waar jullie uiteindelijk ook heentrekken, vast een fijne reis !