Turkije, Georgie en Armenie

Hoi

Wie heeft er zin in de periode hemelvaart t/m pinksteren (28 mei - 13 juni) mee te gaan op een rondreis door oost turkije , georgie en armenie

gr,
Patrick

Ha Patrick, das mijn idee ook al , al wet ik niet of ik t voor die tijd al financieel red, en ik heb wel heel specifieke redenen om daar heen te gaanm, als ik daar ben zal ik vooral buiten bezig met t zoeken naar Sporen en wildlife, voor Eco-toetsing , de regio daar is extreem interessant en Hoog biodivers, van Oost-Europees,anatolische regio de meest interessante regio ,denk ik met nog elk seizoen nieuwe ontdekkingen en totaal ombekende soorten .Vooral Georgie, en Armenie trekt me ook de Cultuur wel en ook andere specifieke dingen … maar de natuur en ruige wildernis dus, is vooral een must, wel redelijk link als je onvoorbereid die gebieden in gaat, is net even heftiger dan de Veluwe of de Ardennen, er zitten daar ook Beren, Wolven, jakhalzen ,Arabische Luipaarden!. en ook grote Gifslangen onder meer (Bergadders ,etc) , ik heb een specifiek kennis gebied van een flink aantal Soortgroepen , maar ik hou ook van Oudheid,Archeologie en gewoon chillen in de diverse gebieden en plaatsjes… Wat heb jij voor drijfveer voor de regio ??..

GR M

Ik ben een beetje een combo van plan van steden zoals Trabzon in oost Turkije Kloosters), Kazbegi, Batumi en Tblisi in Georgie met wat wandeltochten vanuit de 1e. Armenie ben ik nog aan het bekijken.

Ha das toevallig, in Trabzon wilde ik ook al heen,zit een interessante Universiteit en Research afdeling HErpetologie, van een bekende auteur,en Zooloog,de Antropo/Cultuur OUdheden trekken me ook wel in die richting. je Armenia is ook groots, er zit veel interessants gepropt in een klein landje, slechts 65 % van ons Oppervlakte ,maar t is heel ruig en zowel in Armenie en Azerbaidzjan zitten veel archeo sites met Oeroude Muurschilderingen en Artifacts … Behalve de machtige natuur en Biodiversiteit waarvoor ik graag op me knieeen zit en door t zand vlieg en vooral veel stenen optil… Is dat ook iets wat ik graag zou willen zien …

gr M

Voor Tbilisi ben ik ook maar ook de Zwarte zee regio daar en de Gorges nog wat, een natuurreservaat waar een aantal vrij zeldzame en endemische Gifslangen voorkomen … Caucasische soorten, heel interessant, maar in Tbilisi wil ik ook wel op bezoek bij Sofia Nizharadze ,maar ik moet eerst vragen of ze thuis is . :wereld:

Hee Patykyo… waar blijf je dan ,druk daar, ?/ net als hier… MVD wacht op antwoord…ahah…gr :slapen:

Hoi, het heeft even geduurd, want ik had nogal wat uitzoekwerk.
Ik wil uiteindelijk 3wkn (28/5 - 19/6). Heen Tblisi, terug Ankara. (281 euro).
Ik ben wel in voor wat Natuur, maar zover als jij er in zit, zit ik niet.
We kunnen altijd samen vertrekken en dan zien we het wel.
Ik hoor het wel.