Voor een groot gezin is dat goed nieuws!
Helaas staat de NSSF, dat een overheidsinstantie met marktmonopoly is, stijf van de corruptie en klachten van mensen die slecht en/of niet geholpen worden.
Onlangs deed ik de tip aan de eigenaar van Swiss Cottage Hospital om vouchers uit te geven: health vouchers. Die kunnen gekocht worden voor verschillende bedragen, of cadeau gedaan aan vrienden, kenissen, familie en werknemers zoals er ook vouchers zijn voor Nakumatt en Tuskey’s supermarkt.
Moet je naar het ziekenhuis, dan zit je niet over het geld in maar betaal je met een voucher.
Kenianen zien het belang van goede gezondheidszorg nog niet zo, als ze geld in handen hebben koopt men liever een nieuwe mobiele telefoon, tja, de bevolking is gemidddeld jong. Swiss Cottage Hospital gaat er werk van maken en ook andere priveziekenhuizen benaderen.
:zon02:
jammer dat het bedje vol is. had trouwens ook niet gekunt. Ik ga nu 7 mei weer naar Kenia. Niet aan de kust maar in de buurt van Eldoret
Weer dingen regelen voor m’n stichting
Ben er ook een die besmet is met het virus. Ik hoop dat ze er nooit een medicijn voor vinden lol2
Wij hebben eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Swiss. Op het moment dat wij er waren, zijn we ook met onze jongste daar geweest voor een oorprobleem. Consult met antibiotica kostte ons 900 kesh. Ik vind dat voor de toeristen toch niks te gek.
Als je bedenkt wat we voor een ticket betalen… Nu heb ik niet een heel objectief oordeel omdat wij met ons project hele goede ervaringen met Swiss hebben dus…
In Januari 2012 was het er nog erg schoon, hebben er zelfs gelogeerd… Weet niet hoe het nu is.
Cameroon ? Swiss Hospitel ? Deze post ging over April vorig jaar (datum staat erbij : 10/02/12) . Dit jaar wacht ik eerst even af hoe het loopt met de verkiezingen. De Januari reis is weer vol (volg op ) en de volgende ook (in Oktober pas)