Meisjes alleen backpacken in Oost Europa?

Ik wil in 't voorjaar van 2006 gaan rondtrekken door Europa, ik zat te denken om vanaf Athene omhoog te gaan, door Oost-Europa (waar het toerisme nog niet massaal is opgetrokken en het goedkoop is!) en dan weer langzaamaan naar NL. Maar goed, ik ben een meisje van 19 jaar, en weet iemand of het veilig en verstandig is om als vrouw alleen door Oost-Europa te trekken?

Ik heb zelf geen ervaring met alleen liften, maar ik denk dat het in oost europa niet meer of minder gevaarlijk is om te liften dan ergens anders op de wereld. Wel zou ik me persoonlijk veiliger voelen als er iemand (een jongen) bij me was. maar als je gaat liften moet je natuurlijk niet te bang uitgevallen zijn. Er kan overal en altijd wel wat gebeuren, als je er zeker van wilt zijn dat er niks gebeurt moet je binnen achter de pc blijven zitten, maar ja :wink: Gewoon doen zou ik zeggen (of zoek evt een reisgenootje). (zuid)oost europa is prachtig!!

ik weet niet welke landen in Oost europa je wilt gaan aandoen,maar ik heb zelf in me uppie door kroatie, Montenegro, bosnie, servie en hongarije gereisd en dat is erg goed te doen

In roemenie was ik wel erg blij dat ik een roemeens meisje bij me had, want daar wordt het toch wat meer afgeraden om helemaal alleen heen te gaan hetzelfde geld voor de oekraine… Polen, slowakije en tsjechie zijn alleen ook erg goed te doen!

groetjes wendy

Roemenie, alleen als vrouw, zonder de taal te spreken. Niet doen !

Ik (man, inmiddels 29jr) heb er twee jaar gewoond, en er veel (alleen) met trein gereisd,
En geloof me ondanks dat ik de taal spreek, me niet altijd prettig gevoeld.
Geloof me, En ze ruiken dat je westers bent… en in de treinen kom je er s’nachts vreemde vogels tegen… (Overigens reis je tweede klas veel veiliger dan eerste klas)

Heb je een reispartner, die bij voorkeur de taal cq cultuur kent,
dan wordt het een stuk veiliger. Sluit me bij Wendy aan.

Verder wel een super mooi land, zeker de moeite waard !

Hoi Meiden,

Ik wil deze zomer alleen opreis gaan vanaf Kroatië naar Albanië.
Over Albanië twijfel ik nog een beetje.
Montenegro lijkt mij veiliger dan Albanië.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en evt nog tips en adviezen heeft?
Alvast veel dank!:wereld: