Vanaf 12 januari (Sydney) verblijf ik 2 a 3 maanden in Australië. Nu heb ik al het een en ander gelezen, maar ik kan niet zo veel informatie vinden over meerdaagse wandeltochten. Weet er iemand toevallig een goed boek(website) over de mooiste individuele (zonder begeleiding) meerdaagse wandeltochten. Ik ben van mening dat je dan echt de ongerepte natuur ziet en beleefd en het niet beperkt blijft tot alleen de toeristische hot spots. Vandaar dat het me zo aantrekt.
In New Zeeland heb je wel de site van DOC waar heel veel informatie staat over dit soort tochten. Iemand meer bekend met Australië? Een tweede vraag is of het wel verstandig is om in m’n eentje te gaan. Een begeleidde tocht vind ik simpelweg te duur en wil nergens aan vast zitten. Met z’n tweeën zou ideaal zijn dus wie weet zijn er meer mensen met hetzelfde idee? Ik heb zelf niet zo heel veel ervaring in hiking/wandeltochten, maar ik ben fysiek zeker fit genoeg en hou van een avontuur ;-). En is het überhaupt gevaarlijk/niet verstandig om in je eentje op pad te gaan?
Oh ja en www.walkabout.nl ken ik al, alleen die prijzen vallen me ook nog tegen voor een individuele reis. Ik zoek eigenlijk een lonely planet, alleen dan voor wandeltochten :).
Bastijn, je zegt dat je 2 à 3 maanden in Australië verblijft en noemt Sydney. Is dat je basis of ga je vandaar uit meer van Australië zien. Verder meld je niets over vervoer en of je tijdens je meerdaagse tochten onderweg kampeert of steeds aan het eind van de dag accommodatie denkt te vinden. Als je dat laatste zoekt, heb je het toch weer over dagwandelingen.
Overigens, en ik denk dat anderen dat zullen bevestigen, is het zo dat als je een wandeling in een nationaal park doet je tijdens een dagwandeling heel veel natuur en heel weinig mensen zult zien. heel vaak helemaal geen mensen. Dat is mij tenminste vaak genoeg overkomen.