28 okt vertrekt mijn vlucht naar Sydney en 28 nov vlieg ik weer vanaf Sydney terug naar NL. Dat staat vast en voor de rest sta ik open voor alle tips what to see/do and what not! (hieronder wel een lijstje “wensen”).
Paardrij trektocht (3-7 dgn)
Road trip in campervan (vrouw alleen: veilig??)
Budget niet al te groot
Klinkt misschien wat tegenstrijdig budget vs trektocht en roadtrip. Als kleine meisjes droom zou ik graag eens naar zo’n echte ossy farm willen en een stuk van de natuur op de rug van een paard ontdekken, maar wat ik zo een beetje heb gezien zijn die tochten errug duur (7dgn: 1600euro). Kan dit ook in ruil voor wat boerderij werk oid??
Wat voor mij belangrijk is, is dat ik er het land graag alleen ontdek en mensen op kan zoeken wanneer ik daar behoefte aan heb. Gevoel van vrijheid en mezelf ff goed tegenkomen Eventjes een stapje buiten mijn comfort zone zetten!
Graag zie ik jullie reacties tegemoet. Alvast dank!
Een paardrijtocht in ruil voor ‘wat boerderijwerk’ zal lastig zijn. Australie is een enorm backpackland en boeren weten ondertussen wat ze kunnen vragen en wel of niet aanbieden. Een tocht zal niet heel snel gebeuren. Wat je kunt proberen is lid worden van WWOOF en tegen kost en inwoning op boerderijen gaan werken. Word nu al lid en zoek in het boek adressen op met paarden. Leg vanuit Nederland al contact en probeer dan iets af te spreken. Ik zou daarbij wel duidelijk aangeven dat je graag wilt paardrijden. Niet alle boerderijen met paarden laten je namelijk ook paardrijden, is mijn ervaring. Weet ook dat je echt wel iets terug moet doen, voordat ze je echt een flink stuk laten rijden. Ik heb steeds langere tijd (weken!) op een boederij gewerkt. Als je maar een maand gaat, is dat misschien niet meteen te doen.
En anders betaal je inderdaad een behoorlijke prijs. Mogelijk zijn hier mensen actief die meer weten over dit soort tochten, want ik heb ze nooit gemaakt.
Verder: als vrouw kun je prima alleen reizen in Australië. Een campervan is overigens niet de goedkoopste optie. Is een kleine (zuinige) auto+tent ook een optie voor je?
Een maand is niet zo erg lang. Ik zou een reisje maken naar bijvoorbeeld Melbourne. Langs de kust heen en terug door de bergen of via de outback (Broken Hill). Je kunt dan ook mooi de Great Ocean Road en The Grampians meepikken. In de Snowy Mountains zijn in elk geval paardrijtochten, volgens mij.
Hallo,
ik vind het vervelend om het te moeten zeggen, maar je wensen sporen niet met je plannen en je budget. Je zegt zelf dat een commerciële paardrijtocht erg duur is. Voor de Australische boeren die nog met paarden werken, zijn die paarden een kostbaar goed. Dus denk niet dat je twee weken kunt werken in ruil voor kost en inwoning en een paard. En hoe wil je die trektocht gaan maken? Alleen? Over ruiterpaden of langs ruiterroutes. Ik geef je weinig kans, a. om het alleen te doen en b. om ruiterpaden te vinden. En voor een trektocht in de outback is alleen gaan geen optie. Ze hebben er natuurlijk geen manegepaarden voor klaar staan. Dus blijft volgens mij deoptie om te proberen een korte georganiseerde tocht te maken. Tja, en verder, Francine zei het al, een campervan is geen goedkope optie. Kijk eens bij Jucy of Wicked, dan weet je snel of dat binnen je budget past.
Sterkte, wellicht hebben anderen nog een idee omtrent de paardrijtocht.
Willem