Ben je op zoek naar wandelavontuur? De high traverse in het noordelijke deel van Drakensberg (Zuid-Afrika op de grens met Lesotho) is een populaire zes-daagse (evt. te verkorten of verlengen) trekking en staat op de top-20 lijst ‘World’s Best Hikes’ van National Geographic. Deze staat ook op mijn lijstje!
Ik zoek een wandel/natuurliefhebber met een redelijke conditie (hoeft geen topsporter te zijn) die het leuk vindt om 5+ uur per dag te wandelen met een rugzak (het liefst ga ik zelfvoorzienend, maar in overleg kan het natuurlijk ook comfortabeler), kan genieten ook al is het af en toe afzien en daar ‘toevallig’ in de buurt is. Ik ben niet iemand die constant 24/24 samen moet blijven. Zelf heb ik hiking/mountaineering ervaring in de Alpen en het Westen van de VS.
Natuurlijk kan ik ook iemand daar lokaal treffen in een backpackers hostel, maar het is zoveel leuker dit avontuur samen aan te gaan/plannen met iemand waarmee het vooraf klikt.
Zie bijvoorbeeld hier voor een korte beschrijving van de route: http://adventure.nationalgeographic.com/adventure/trips/best-trails/worlds-best-grail-trails/#/north-drakensberg-traverse-south-africa_56343_600x450.jpg
Aangezien mijn vriendenkring andere prioriteiten heeft of is gebonden aan werk en relatie ben ik op zoek naar een wandelgenoot.