Drakensbergen regio's

Hallo iedereen,

ik heb voor jui dit jaar de accommodatie Berghaven geboekt in Cathkin Park. Nu vond ik een schitterende accommodatie aan Kamberg maar dat lijkt me wel redelijk afgelegen. Iemand meer ervaring met deze regio’s. Waar is het het mooiste/leukste? We willen graag wat wandelen, wel liefst redelijk vlakke wandelingen die te doen zijn met een buggy met grote wielen (Mountain Buggy).

Frederik

Beste Frederik, in welke periode gaan jullie ! Denk eraan dat dit echte bergen zijn en in de winter kan er sneeuw liggen.
nee helaas ken ik niet Berghaven

… en wintermaanden voor de Drakensbergen zijn juli & augustus. Verwacht dan inderdaad sneeuw!
Soms zijn er dan ook bepaalde wegen afgesloten of echt alleen toegankelijk met een 4x4, sneeuwkettingen etc.

Met warme groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Ja we gaan dus midden juli. We blijven echter wel beneden dacht ik rond 1000m maximum. Is daar echt geen doorkomen aan? Drakensbergen volledig schrappen uit onze planning?

OK, maar is daar wel winter,dus koud. En de paden om te wandelen,zijn echt bergpaden,dus ik denk niet echt met een buggy te doen… Maar mooi is het wel daar…

Is wellicht onnodig om op voorhand de route al te wijzigen. Wel goed het nieuws hier ter plaatse in de gaten houden. Dan hoor je vanzelf waar er sneeuwval is geweest. En bij de voorgaande accommodatie om advies vragen voor je volgende stuk route. Dat is altijd handig.

Met zonnige groet en alvast heel veel voorpret,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience