Ik en mijn vriend gaan over drie weken naar Zuid Afrika. We hebben een huurauto en willen graag ook wandelen in de drakensbergen. Nog onduidelijk hoeveel dagen we daarvoor hebben, maar minimaal 2 dagen wandelen. Hoe zit het met routes als je zelfstandig wilt wandelen (wel met ervaring in de bergen). Kunnen we routes halen bij lodges waar we dan slapen?
Wat raden jullie aan als je zelfstandig wilt wandelen?
Inderdaad je accomodatie kan je daar zeker mee helpen en zeg hin ook waar jullie gaan wandelen. Je weet maar nooit, maar J dat moet je overal doen als je in de bergen gaat wandelen.
In de Drakensbergen zijn verschillende rest camps van waaruit je geweldige wandelingen kunt maken, denk hierbij aan bijvoorbeeld Didima, Giants Castle en Royal Natal. Bij de desbetreffende recepties zijn vaak kaartjes met wandelroutes verkrijgbaar. Voor je gaat wandelen moet je altijd bij de receptie noteren hoe laat je bent vertrokken en welke route je van plan bent te gaan lopen, bij terugkomst na de wandeling moet je dit ook weer noteren in het logboek.
Succes en veel plezier!
Gr. Michel
Even schopje omhoog, weet iemand een leuke wandeling van paar uurtjes (2 a 3). Voor gezin. In omgeving Giants Castle bij voorkeur. Of op een beperkte rij afstand met de auto. Welke moeten we doen?
Hoi Sabbie81,
Vanuit Giants Castle zelf vertrekken een aantal schitterende wandelingen van verschillende lengtes dus ik zou er daar 1 van kiezen. Verblijven jullie in Giants Castle?
Gr. Michel
Nee overnachten net buiten de toegang van Giants Castle. Maar welke route raad je aan? We hebben maar 1 volle dag helaas.
Wij zitten in Treks, trips & trails
Je kunt de wandeling naar de San “grot” bij Giants Castle doen.
3 kwartier heen en dus ook weer terug. Interessante uitleg bij de grot. De rest wandel je gewoon zelf
Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums
Dank je!
Is de Tugela waterval te doen vanuit onze locatie? Of te zien vanuit de auto?