3 weken Kaapstad - Johannesburg

Hoi Allemaal!

Leuk om te lezen hoeveel enthousiaste mensen hier graag hun verhalen over zuid-afrika delen. Ik zie veel goede tips maar ben toch ook benieuwd of jullie nog specifieke tips hebben voor ons reisschema. Mijn vriend is op dit moment 3 maanden in Kaapstad. Ik vertrek daar half April naartoe om 3 weken samen met hem te reizen en uiteindelijk terug te vliegen vanaf Johannesburg. Ik lees veel berichten over teveel in 3 weken etc etc. Onze terugvlucht vanuit Johannesburg is al geboekt, dus dat gaat niet meer veranderen. :slight_smile: Ik ben benieuwd wat jullie van onze plannen vinden en of jullie nog leuke aanvullingen of aanpassingen hebben.

We huren een auto maar willen het stuk van Port Elizabeth - Durban met het vliegtuig overbruggen.

Twee specifieke vragen:

• Wat is een aan te raden plek om te verblijven in de Drakensbergen? We houden enorm van wandelen dus willen daar graag lekker op pad.
  • Weet iemand een leuke plek om paard te rijden in de Drakensbergen bijv?

Alvast dank!

Dag 1 -4 Kaapstad
Dag 5 – 9 Tuinroute, Mosselbaai, Knysha, tsitsikama, keurboom
Dag 10 Addo National Elephant Parc
Dag 11 Vlucht van Port Elizabeth naar Duban? Daarna nog naar drakensberg rijden?
Dag 12 Drakensberg
Dag 13 Drakensberg
Dag 14 Drakensberg
Dag 15 Drakensberg
Dag 16 naar Graskop rijden ±6 uur
Dag 17 - 19 Graskop skywalk panorama trail
Dag 20 Kruger Olifants
Dag 21 Kruger Lower sabie
Dag 22 Kruger La Roca Guest House nelspruit
Dag 23 Kruger - Johannes bug – Amsterdam

Dan moet je naar Antbear lodge gaan in de Drakensbergen, top plek daar voor beide. We zijn daar nog pas geleden geweest, heerlijk.

Leuke reis hoor en wellicht precies het goede jaargetijde, al
kan het in de Drakensbergen al best fris (koud)zijn!

Ik weet niet waar jullie dag 16 vandaan vertrekken maar,
ik zou toch eerder tellen op 10 uur rijden ipv 6 naar Graskop!
Dus wellicht beter om het in twee etappes te doen!

Veel planplezier

Bedankt voor de tips! Antbear lodge ziet er prachtig uit, wel een beetje prijzig voor ons budget. Ik lees ook veel over Witsieshoek, hebben jullie hier ervaring mee?

Is wel incl. 3 maaltijden dus valt mee hor de prijs

Overnachtingen in Kruger Park wel van tevoren boeken hoor! Zie www.sanparks.org

Groetjes en alvast een hele fijne reis gewenst,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Ik probeer nu iets bij Witsieshoek te boeken voor de Drakensbergen… ben benieuwd!

@ Zazoe: Ja daar kwam ik ook achter een paar weken terug haha, dus dat heb ik gelukkig kunnen fixen. Zelfs nog een hutje met uitzicht over de rivier in Olifants :slight_smile:
@ Peter: Als we vanaf Witsieshoek naar Sabie zouden rijden, dan moet dat wel te doen zijn in 6 uur toch? Of gok ik dit nu helemaal verkeerd…

Nog een vraagje: Is die Skywalk trail in Hazyview tof om te doen?

Skywalk Trail in Hazyview lijkt me wel leuk. ik heb hem zelf nog nooit gedaan, maar zie in Hazyview mensen altijd wel heel blij terugkomen van die trail.
Of dat dit is omdat het leuk was of omdat ze opgelucht zijn, dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. :biggrin:
Nee, is ongetwijfeld goed hoor!

Veel plezier, Natascha
ZaZoe Xperience

Nou de kortste route is dan altijd nog 600 km en dat red
je echt niet op helemaal tweebaans weg in zuid Afrika in 6 uur!

Dus ik zou met een natje en een droogje, even de beentjes strekken
en wellicht tanken toch wel tellen op minstens een uur of 8!

Maar inderdaad, het scheelt al een heel eind met wanneer je
bijvoorbeeld aan de oostkant van Lesotho midden in de drakensbergen zou
vertrekken!

Ook gezien dat jullie in de buurt van Golden Gate NP zitten daar?
Echt niet te missen, zeker gezien jullie van wandelen houden!

Veel planplezier

Ik heb mijn ticket toch wat dagen eerder geboekt. Dus nu ruim 25 dagen de tijd. Heerlijk!

@ Peter19050 bedankt, dan gaan we daar rekening mee houden.
@Zazoe Heb jij in de omgeving van hoedspruit, sabie of Hazyview nog tips om paard te rijden? Ik lees dat dit daar ook erg goed kan, met soms ook mogelijkheid om wildlife te spotten?

Zeker, bij Hazyview met Horse Whispers, lekker door de bergen en buitengebied van Hazyview (maar zonder wildlife). info@horsewhispers.co.za
Bij Hoedspruit zijn er wel mogelijkheden om in een Big 5 / natuurpark te rijden. Bijv. via Zandspruit Estates (natuurpark, geen big 5, wel ‘plains game’.) www.equinehouse.co.za.
Ook buiten Hoedspruit is Off Beat Safaris, info@offbeatsafaris.co.za
In Hoedspruit, op het Wildlife Estate, African Dream Horse Safari, tel. 071-203 27 19

Groetjes en alvast heel veel plezier,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Hoi allemaal!

Onze planning is een beetje veranderd. Nu ik wat eerder vlieg hebben we ook iets meer ruimte. Een belangrijke vraag komt daarbij omhoog. Is het de moeite waard om in plaats van te vliegen tussen PE en Durban, gewoon te rijden in 2 dagen naar de drakensbergen. Is dit aan te raden qua omgeving? en misschien eigenlijk juist best leuk? En welke route zouden jullie dan aanraden, onderlangs of door lesotho? Ik ben benieuwd wat jullie mening hierover is!

12-04 Dag 1-6 : Kaapstad
Dag 7 -13 Tuinroute, Mosselbaai, Knysha, tsitsikama, keurboomstrand etc
Dag 12 Addo National Elephant Parc
Dag 13
24 april Dag 14 Drakensberg
25 -04 Dag 15 Drakensberg
26-04 Dag 16 Drakensberg
27-04 Dag 17 Drakensberg
28-4 Dag 18 naar Sabie rijden
29-04 Dag 19 Hazyview
30-04 Dag 20 Panorama trail
01-05 Dag 21 Panoramaroute en in Hoedspruit slapen