Meer mensen met ervaring halve tijd Spanje, halve tijd Nederland?

Hoi, ik was benieuwd naar dit forum om met collega Nederlanders ervaringen te kunnen delen. Wij hebben zeven jaar geleden een huisje of eigenlijk ruïne gekocht in de Alpujarra - een (vinden wij) erg mooi gebied tussen de Sierra Nevada en de Middellandse Zee in, regio Granada en Salobreña. Was allemaal erg spannend, gedoe met eigendom, gedoe met bouwvergunning, gedoe met elektra aangesloten te krijgen. Maar nu gaat het wel de goede kant uit.
Ik las op het forum hoeveel je moet regelen als je echt naar Spanje verhuist en daar formeel wilt wonen/werken. Daar zie ik wel tegenop. Bovendien nog een tiener in huis die in Nederland naar school wil blijven gaan. Dus reizen wij een beetje op en neer. Werk in Nederland, vaak digitaal ook in Spanje te doen, en alle economische activiteit (ik redactie en schrijverij, m’n man klusbedrijf) dus formeel in Nederland houden.
Zijn er meer mensen die het emigreren ‘half’ doen, werkt dat voor jullie?
Ik vind het economisch moeilijk, alle kosten zijn dubbel, en het is ook best onrustig. Aan de andere kant zou ik ‘echt emigreren’ vooral belastingtechnisch eng vinden. Benieuwd naar hoe anderen dit onderwerp ervaren.
Groeten van Anne