jullie hebben het vast op de één of andere manier al meegekregen, op 13 april vindt de 4e Wereldwijzer Vrijwilligersdag plaats in Utrecht!
Ik ben sinds januari Coördinator Evenementen van Wereldwijzer en ben druk bezig met het organiseren van deze dag.
Om de dag een nóg groter succes te maken kan ik wel wat hulp gebruiken, zowel tijdens de voorbereiding als op de dag zelf. Lijkt het je leuk om hierbij betrokken te zijn, kijk dan hieronder even of er een leuke klus voor jou bij is en stuur mij een berichtje of reageer op deze post.
tijdens de voorbereiding:
benaderen bedrijven en organisaties om de markt meer body te geven, met name verkoop van aan reizen gerelateerde producten
promotie van de dag via onderwijsinstellingen, studentenverenigingen en kerken (digitaal en via flyers/posters, adreslijsten en promomateriaal zijn beschikbaar)
flyeren in je eigen woonplaats
** op de dag zelf:**
opbouwen en inrichten ruimtes (ontvangst organisaties en wijzen van de stands, bewegwijzering), vanaf 9.00 uur
ontvangst en registratie bezoekers, vanaf 11.00 uur
technische ondersteuning (testen of alles werkt, beschikbaar zijn voor hand- en spandiensten bij haperende apparatuur), vanaf 10.00 uur
bemensing Wereldwijzerstand, vanaf 11.00 uur
verzorgen lunch voor organisaties, vanaf 12.00 uur
Hallo die Susan, ik ben Colette, een vrouw van 51 en het lijkt me keileuk om mee te helpen, maar… ik heb zelf nog helemaal geen vrijwilligerswerk in het buitenland gedaan dus in de stand zal ik misschien niet zo van pas komen. Wel kan ik meehelpen met opbouwen en registreren en bij die luch wil ik ook met alle plezier helpen. Ik vraag me wel af waar het is en of het makkelijk te bereiken is vanuit Eindhoven. Ik hoor het wel op mijn emailadres kletje3@hotmail.com. Dagdag, Colette
Hallo Susan ik werk al 5 jaar als vrijwilliger in de Isala klinieken te Zwolle.
o.a. op de afdeling, maag, darm,lever, informatie balie centrale hal en voor de publieksacademie Isala, het 2e jaar en
als gastvrouw,symposia voor artsen.
ik wil je wel helpen!
Ben een paar maanden op Bali, Zuid- Afrika, Zwaziland en Lesotho geweest.
Heb diverse aids projecten bezocht, o.a in Zwaziland .
En heb een roman geschreven die zich voor een deel in Indonesie afspeelt en die dit jaar nog uitkomt.
Verder schrijf ik kinderliedjes en zing en speel gitaar.
heb ervaring met studio opnames, o.a vara matinee plus in 1983,wel lang geleden!
Verder ben ik aan het trainen om volgend voorjaar naar santiago de compastella te lopen vanaf maastricht.
laat maar horen of je me ergens voor kunt inzetten. groet,
jeanine/jeaninke.
Hallo Colette ik ben Marjolein 53 jaar ik sluit me aan bij Suzan ,ik kan eventueel meehelpen met:
opbouwen en inrichten ruimtes (ontvangst organisaties en wijzen van de stands, bewegwijzering), vanaf 9.00 uur
ontvangst en registratie bezoekers, vanaf 11.00 uur
bemensing Wereldwijzerstand, vanaf 11.00 uur( ik weet niet of dit geschikt voor me is)
verzorgen lunch voor organisaties, vanaf 12.00 uur
opruimen, vanaf 16.00 uur
Ik heb geen ervaring met vrijwillgerswerk in het buitenland,als je denkt dat je wat aan me hebt hoor ik het graag.
groetjes Marjolein
Leuk al die enthousiaste reacties!!! Het is inderdaad in Utrecht, op een plek die goed bereikbaar is met auto en openbaar vervoer.
Jullie horen binnenkort meer van mij.
hey susan,
Ik, christine (26) wil wel komen helpen op de dag zelf. ik wilde al jaren eens komen kijken maar het kwam er nooit van.
ik heb zelf reeds verschillende vrijwillige projecten gedaan maar dit steeds door eigen organisatie, zelf contact leggen en papieren in orde brengen. ook waren deze plekken steeds in ruil voor onderdak en voeding. zo deed ik het in noorwegen, india, bali, maleisie en de verenigde staten.
ik heb net de treinen bekeken vanuit antwerpen en ik kan er geraken.
de treinen rijden niet zo vroeg op zaterdag dus zal ik op vrijdag naar nederland reizen.
dan hangt het er enkel van af waar ik een slaapplek vind
laat me maar weten om hoe laat en waar je nog handen te kort komt.
bedankt voor je reactie!! Leuk dat je wilt helpen. Ik zou je ook wat later op de dag kunnen inplannen, als je laat weten hoe laat je in Utrecht zou kunnen zijn, zonder al op vrijdag te vertrekken … Ik woon zelf niet in (de buurt van) Utrecht, dus ik kan je geen slaapplek aanbieden.
Goede morgen.
Mijn naam is Kees Kraaijenoord.
Ik ben 62 jaar oud, vroeg gepensioneerd.
Heb (nog) niet veel ervaring opgebouwd met Wereldwijzer maar zou wel ondersteuning kunnen leveren bij de techniek.
Ben ICT’er van beroep (geweest) en misschien helpt dat wel.
Laat maar horen: keesk@corvus.nl
dag kees,
ik heb ook geen ervaring met ‘wereldwijzer’ maar dat komt toch wel?vrijwilligers werk geeft veel voldoening!
je ontmoet verschillende mensen en het verrijkt je.
de geraniums blijven nog even bij het tuincentrum staan.
ik hoop dat we iets kunnen betekenen!
groet, jeaninke
bedankt voor je aanmelding! Het is natuurlijk de bedoeling dat de techniek vantevoren goed geregeld is en dat alles werkt op de dag zelf, maar het is wel heel welkom als er iemand aanwezig is op wie we kunnen terugvallen bij problemen. Ik neem je op in de lijst met vrijwilligers voor de dag zelf en je hoort nog van me!
het probleem is dat de eerste trein die zaterdag naar rotterdam pas om 9.30u in antwerpen vertrekt en dan ben ik nog ni in utrecht he… dus ik zou toch op vrijdag moeten vertrekken
en dan tegen 5.30u moeten vertrekken